به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، آبان ۰۳، ۱۴۰۰

نتیجه تحقیقات اولیه: گلوله‌های شلیک‌شده از اسلحه الک بالدوین «واقعی» بودند

 سلفی هالینا هاچینز، مدیر فیلمبرداری فیلم «زنگ‌زدگی» که در حادثه تیراندازی مرگبار با سلاح حاوی فشنگ واقعی جانش را از دست داد. یک روز بعد از آن که الک بالدوین، بازیگر مشهور آمریکایی، در جریان فیلمبرداری فیلم وسترن «راست» (به معنی زنگ‌زدگی)، با شلیک «اسلحه صحنه» باعث مرگ مدیر فیلمبرداری و زخمی شدن کارگردان شد، گزارش‌ها نشان می‌دهد گلوله‌های اسلحه او مشقی نبوده‌اند.

به گزارش رویترز، در اسناد دادگاه که بر اساس اظهارات رئیس پلیس محلی تنظیم شده، پیش از حادثه به آقای بالدوین گفته شده بود که اسلحه خطری ندارد و ایمن است.

دستیار کارگردان که اسلحه را به این بازیگر ۶۳ ساله داده، گفته است اطلاع نداشته که اسلحه حاوی گلوله واقعی است.

پلیس از الک بالدوین بازجویی کرده است، با این حال او یا فرد دیگری هنوز به طور رسمی متهم نشده‌اند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، هالینا هاچینز مدیر فیلمبرداری و جوئل سوزا کارگردان فیلم در جریان فیلمبرداری در صحرایی در حومه جنوبی سانتافه، در ایالت نیومکزیکو، مورد اصابت گلوله قرار گرفتند.

جوئل سوزا شامگاه شنبه با انتشار بیانیه‌ در این رابطه، هالیانا هاچینز را «دوست و همکار» خود خواند و نسبت به از دست دادن او ابراز اندوه کرد.

رویترز به نقل از چند آژانس خبری گزارش داده است که تنها چند ساعت پیش از این حادثه مرگبار، چندین تن از کارکنان تولید فیلم در اعتراض به آن چه آنها شرایط کاری نامناسب خوانده بودند، استعفا کردند.

روزنامه لوس آنجلس تایمز هفته گذشته گزارش داده بود، پس از آن که به بدل الک بالدوین گفته شد یکی از سلاح‌ها به اصطلاح «سرد» است - یعنی فاقد هرگونه فشنگ، حتی فشنگ‌های مشقی، است - به طور تصادفی آن را شلیک کرد. این روزنامه به نقل از چند تن از کارکنان صحنه گزارش داد که دست کم یک نفر نسبت به وضعیت ایمنی کار با اسلحه در روند ساخت فیلم، نزد مدیر تولید شکایت کرده بود.

سوابق دادگاه همچنین نشان می‌دهند در حادثه مشابهی که روز پنج‌شنبه گذشته روی داد، یکی از دستیاران کارگردان سلاحی را به بالدوین داده و به او گفته بود که آن سلاح «سرد» است.

به گزارش رویترز هنوز مشخص نشده است که چرا در سلاحی که تیراندازی مرگبار با آن انجام شد، فشنگ واقعی قرار داشت.

صدای آمریکا