به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، مهر ۲۷، ۱۴۰۰

آمار رسمی مبتلایان به کرونا در ایران به پنج میلیون و ۸۰۰ هزار نفر نزدیک شد

در گزارش وزارت بهداشت ایران در روز دوشنبه، ۲۶ مهر، شمار جان‌باختگان بیماری ناشی از کرونا در شبانه‌روز گذشته ۱۸۱ نفر و موارد جدید ابتلا به این ویروس بیش از ۱۱ هزار و ۸۰۰ نفر اعلام شده است. بنا به این آمار، مجموع جان‌باختگان کرونا در ایران به بیش از ۱۲۴ هزار نفر رسید و شمار کل مبتلایان نیز به پنج میلیون و ۸۰۰ هزار نفر نزدیک شد.

آمار رسمی کرونا در حالی به صورت روزانه از سوی وزارت بهداشت اعلام می‌شود که سازمان نظام پزشکی پیشتر آمار واقعی را سه تا چهار برابر آمار رسمی عنوان کرده بود.

در همین حال حمید سوری، استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن هشدار درباره «طغیان‌های مجدد بیماری در برخی استان‌ها»،‌از آغاز «پیک ششم» خبر داد و گفت که هنوز کانون‌های این خیزش مشخص نشده است.

به گفته آقای سوری اخیرا استان‌های غربی که رفت‌وآمدهای بیشتری را تجربه کرده‌اند با افزایش آمار بستری‌ روبرو شده‌اند و وضعیت کرونا در استان‌ها آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه و برخی نقاط سیستان و بلوچستان با توجه به کاهش ۵۰ درصدی رعایت پروتکل‌های بهداشتی «نگران‌کننده» است.

مسعود یونسیان، رئیس کمیته راهبری مطالعات واکسیناسیون وزارت بهداشت، نیز روز یکشنبه ۲۵ مهر گفته بود که روند کاهش ابتلا به کرونا در کشور متوقف شده و «اختلاط جمعیتی قابل ملاحظه در انتهای ماه محرم ناشی از سفرهای داخلی و راهپیمایی اربعین» را دلیل اصلی شرایط فعلی عنوان کرده بود.

رادیو فردا