به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، آبان ۰۸، ۱۴۰۰

آمریکا چند فرد و نهاد دیگر مرتبط با سپاه پاسداران را تحت تحریم قرار داد

 دولت آمریکا روز جمعه هفتم آبان شبکه‌ای از شرکت‌ها و افرادی که نقش کلیدی در برنامه پهپادی سپاه پاسداران و نیروی قدس آن دارند را تحت تحریم قرار داد. بنا بر اعلام وزارت خزانه‌داری ایالات متحده، سعید آقاجانی فرمانده ستاد پهپاد در سازمان هوا-فضای سپاه پاسداران در رأس این افراد است.

بر اساس بیانیه دفتر کنترل دارایی‌های خارجی این وزارتخانه، آقاجانی مسئول حمله ۲۹ ژوئن امسال به کشتی باری «مرسر استریت» در سواحل عمان بود که منجر به کشته شدن دو نفر شد، و همچنین حمله سه سال پیش به تاسیسات نفتی جنوب عربستان و حملات دیگری در همان سال به کشتی‌های سعودی، اماراتی و نروژی، به مسئولیت او انجام شده است.

محمد ابراهیم زرگر تهرانی که از طریق شرکت کیمیا تجارت سیوان به سپاه پاسداران در آزمایش پهپاد و انتقال آنها به عراق کمک کرده، عبدالله محرابی رئیس سازمان تحقیق و جهاد خودکفایی، و شرکت «اوج پرواز ما دو نفر» و مدیرعامل آن یوسف ابوطالبی، از دیگر تحریم شدگان هستند.

والی آدِیِمو، قائم مقام وزیر خزانه داری آمریکا در همین ارتباط گفته است، توزیع پهپاد در خاورمیانه توسط ایران خطری برای صلح و ثبات بین‌المللی است و نیروهای نیابتی ایران با این پهپادها به نیروهای آمریکا و شرکای آن و خطوط کشتیرانی بین‌المللی حمله کرده‌اند.

صدای آمریکا