به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، مهر ۲۸، ۱۴۰۰

ما دادخواهان خاوران خواهان روشن شدن بی کم و کاست حقیقت هستیم!

ما تعدادی از دادخواهان خاوران امروز در جلوی دادگاه استکهلم گرد هم آمده ایم تا فریاد دادخواهی مادران و خانواده های خاوران و زندانیان سياسی قتل عام شده چپ گرا و سایر دگراندیشان باشیم. قتل عامی که به جنایت علیه بشریت یا نسل کشی شناخته شده و در این دادگاه، به ویژه در مورد زندانیان سیاسی چپ، مورد کم توجهی قرار گرفته است.

حمید نوری در زمان کشتار زندانیان سیاسی در تابستان ۶۷، معاون دادیار محمد مقیسه ای(ناصریان) در زندان گوهردشت بود. او و دیگر جنایت کاران دولتی در ایران که هم چنان بر مسند قدرت اند، عزیزان مبارز و آزادی خواه ما را در پشت درهای بسته در فاصله ۱۰ روز از ۵ تا ۱۵ شهریور ۱۳۶۷ به فرمان نانوشته روح الله خمینی و توسط هیئت مرگ از جمله ابراهیم رئیسی (رئیس جمهور فعلی) و دیگر شرکای جنایت کار او با چند پرسش و به خاطر دفاع از عقیده شان همانند دادگاه های انگیزاسیون پشت درهای بسته و به وحشیانه ترین شکل ممکن کشتند و در گورهای جمعی خاوران و دیگر گورهای بی نام و نشان مخفیانه سر به نیست کردند.

ما خانواده ها و تمامی دادخواهان ایران پس از گذشت ۳۳ سال هنوز نمی دانیم که آن انسان های عاشق که برای ساختن دنیایی انسانی، عادلانه و بدون تبعیض مبارزه می کردند را به چه جرمی، چرا و چگونه کشتند و در کجا و چرا به طور قهری ناپدیدشان کرده اند.

ما دادخواهان خاوران، از هیات رئیسه دادگاه و دادستان های محترم تقاضا داریم که برای خانواده های جان باختگان چپ حاضر در دادگاه فرصت بیشتری در نظر بگیرند تا آنها بتوانند با خیالی آسوده تر راجع به اذیت و آزارهای حکومت و بلاهایی که پشت دیوار زندان ها و در خاوران بر سر ما آورده اند و هم چنین از مطالبات ما خانواده ها که از همان سال ها علیرغم سرکوب شدید فریاد می زدیم را در این دادگاه بگویند.

دادخواهان خاوران

۲۶ مهر ۱۴۰۰/ ۱۸ اکتبر ۲۰۲۱