به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، آبان ۰۹، ۱۴۰۰

رکوردشکنی کرونا در روسیه؛ شمار قربانیان در سطح جهان به مرز ۵ میلیون نفر رسید

 اکثر کسب و کارها در روسیه در حالی طی یک هفته آینده به دلیل همه‌گیری بیماری «کووید ۱۹» تعطیل خواهد بود که روز شنبه رکورد جدیدی از شناسایی موارد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور به ثبت رسید.

بنا به اعلام مقامات روسیه آمار شناسایی موارد ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» در این کشور روز شنبه به ۴۰ هزار و ۲۵۱ مورد رسید. این رقم از زمان آغاز همه‌گیری ویروس کرونا بی سابقه محسوب می‌شود.

دولت روسیه امیدوار است تا با تعطیلی اکثر کسب و کارها در این کشور طی یک هفته آینده بتواند با شیوع بیماری «کووید ۱۹» مقابله کند. طبق آمار رسمی روز شنبه ۱۱۶۰ نفر از مبتلایان به این بیماری در روسیه جان باختند.

همه‌گیری ویروس کرونا در روسیه تاکنون جان بیش از ۲۳۷ هزار نفر را گرفته است. به این ترتیب روسیه تاکنون بیشترین تلافات جانی را در جریان همه‌گیری ویروس کرونا در قاره اروپا داشته است.

آمار مبتلایان و جان باختگان در روسیه از اواسط سپتامبر (اوایل شهریور) به شکل چشمگیری افزایش یافته است. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه هفته گذشته اعلام کرد که اکثر ادارات دولتی و کسب و کارهای خصوصی در این کشور از روز شنبه ۳۰ نوامبر (هشتم آبان) به مدت یک هفته تعطیل خواهند بود.

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: احتمال پیروزی کامل بر ویروس کرونا وجود دارد
از روند کند واکسیناسیون شهروندان روسیه به عنوان یکی از دلایل موج اخیر شیوع کرونا در این کشور یاد می‌شود. تاکنون تنها حدود یک سوم از شهروندان روسیه به طور کامل در برابر بیماری «کووید ۱۹» واکسینه شده‌اند. روسیه در ماه اوت سال ۲۰۲۰ اولین کشوری بود که از کشف واکسنی علیه کرونا به نام «اسپوتنیک وی» خبر داد.

با این حال بی‌اعتمادی عمومی به واکسناسیون در برابر بیماری «کووید ۱۹» باعث شده است تا روسیه از بسیاری کشورها در زمینه واکسیناسون عقب بیافتد.

آخرین آمارها از همه‌گیری کرونا در سطح جهان
همه‌گیری ویروس کرونا از ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ تاکنون جان دستکم چهار میلیون و ۹۷۹ هزار نفر را گرفته است. آمریکا با دستکم ۷۴۵ هزار قربانی در صدر فهرست کشورهایی قرار دارد که بیشترین تلافات جانی را بر اثر همه‌گیری «کووید ۱۹» داشتند.

برزیل و هند به ترتیب با دستکم ۶۰۷ هزار و ۴۵۷ هزار جان‌باخته پس از آمریکا بالاترین میزان قربانیان را دارند. مکزیک و روسیه در جایگاه‌های چهارم و پنجم از نظر میزان قربانیان کرونا قرار دارند.

بنا به آمار رسمی در ایران تاکنون بیش از ۱۲۶ هزار نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته‌اند. ایران با در نظر گرفتن این رقم در جایگاه یازدهم فهرست کشورها با بیشترین میزان قربانیان کرونا قرار دارد.

سازمان جهانی بهداشت تخمین می‌زند که تعداد جان‌باختگان بر اثر تبعات مستقیم یا غیرمستقیم همه‌گیری «کووید ۱۹» دو تا سه برابر بیشتر از آمار رسمی در سطح جهان باشد.

یورونیوز فارسی