به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، مهر ۲۲، ۱۴۰۰

خنثی‌سازی طرح «آدم‌ربایی» در استان وان؛ ترکیه: شبکه «جاسوسی» ایران را منهدم کردیم

 سازمان اطلاعات و پلیس ترکیه اعلام کرد که در عملیات مشترک روز ۲۴ سپتامبر در استان وان، ۸ نفر از جمله ۲ جاسوس ایرانی که قصد ربودن و بازگرداندن اجباری یک مقام پیشین نظامی ایران با نام مخفف «م.ا» را داشته‌‌اند، دستگیر کرده است.

خبرگزاری آناتولی با انتشار این خبر، به نقل از سازمان اطلاعات ترکیه(میت) گزارش داد که افسران اطلاعاتی ایران سعی داشته‌اند که با اتکا به بودجه‌ای ۳۰ هزار دلاری، شبکه‌ای را در استان وان با هدف بازگرداندن یک مقام پیشین نظامی به ایران راه‌اندازی کنند.

بر پایه این گزارش، اعضای این شبکه به دستور افسران اطلاعاتی ایران به «م.ی» همسر «م.ا» پیشنهاد داده بودند در ازای دریافت ۱۰ هزار دلار به ربودن «م.ا» کمک کند و او را تهدید کرده بودند که در صورت رد این پیشنهاد، به اعضای خانواده‌اش در ایران آسیب خواهند زند.

این گزارش می‌افزاید که سازمان اطلاعات و پلیس ترکیه استان وان ۲۴ سپتامبر گذشته و در پی شناسایی خودروی ۲ نفری که درصدد ربودن مقام پیشین نظامی ایران بودند، وارد عمل شده و آنها را دستگیر کردند.

این دو نفر، «س.س» شهروند ایرانی و «م.ای.ا» شهروند ترک اعلام شده‌اند که حوالی ساعت ۲۱ و به هنگام ورود به محل اقامت مقام پیشین نظامی ایران دستگیر شد‌ه‌اند.

سازمان اطلاعات ترکیه همچنین خاطرنشان کرده که در جریان این عملیات ۶ نفر دیگر از افراد مرتبط با شبکه جاسوسی ایران نیز شناسایی و بازداشت شده‌اند.

یورونیوز