به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، بهمن ۱۰، ۱۴۰۰

مدارس فردا تعطیل است

 دومین روز اعتصاب معلمان؛ تجمعات بازنشستگان!

امروز یکشنبه دهم بهمن‌ماه معلمان و فرهنگیان در سراسر کشور برای دومین روز به اعتصاب خود ادامه داده و در محل کار خود تحصن کرده‌اند. این اعتصاب که دیروز با مشارکت گسترده معلمان در دویست شهر و استان و ناحیه و با حضور هزاران نفر برای پیگیری مطالبات اصلی معلمان برگزار شد، امروز با قدرتی فزاینده تر و حضوری وسیع تر وارد دومین روز خود شده است. همزمان بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی امروز در چندین شهر از جمله در شهرهای رشت، اهواز، خرم آباد، تبریز، کرمانشاه، مشهد و قزوین مقابل اداره کل تأمین اجتماعی استان دست به تجمع اعتراضی زدند.

شورای هماهنگی با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که با توجه به تجمع سراسری فردا مدارس در کلیه مقاطع از شهر تا روستا تعطیل است.

معلمان شاغل و بازنشسته خواهان اجرای کامل رتبه‌بندی به میزان ۸۰ درصد هیأت علمی برای معلمان شاغل، اجرای همسان‌سازی حقوق برای معلمان بازنشسته و تحقق دیگر خواسته‌های خود هستند.

این تحصن سراسری دو روزه بر اساس فراخوان از پیش اعلام شده معلمان کشور صورت گرفته است و قرار است روز دوشنبه یازدهم بهمن در سراسر کشور تجمع‌های اعتراضی برگزار گردد.

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران شعبان محمدی از اعضای انجمن صنفی معلمان کردستان – مریوان بازداشت شده است. بر اساس این گزارش صبح امروز یکشنبه دهم بهمن ماه ۱۴۰۰ شماری چند از نیروهای امنیتی که خود را مامور اطلاعات معرفی کرده بودند با یورش به منزل این فعال صنفی معلمان، وی را دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل کرده‌اند.

شورای هماهنگی اعتراضات فرهنگیان را در ۹ بند، اجرا نشدن لایحه همسان‌سازی بازنشستگان، اعاده رتبه‌بندی از طرف شورای نگهبان به مجلس با هدف اجرایی نشدن آن، فراموش شدن ماده ۶۴ قانون مدیریت خدمات کشوری، فقدان آموزش رایگان و بی‌توجهی به اصل ۳۰ قانون اساسی، عدم پرداخت پاداش پایان خدمت سال ۱۴۰۰، عدم استخدام معلمان خرید خدمات آموزشی، ظلم مضاعف به نیروهای خدماتی، به تاراج بردن سرمایه فرهنگیان در صندوق ذخیره، دربند بودن و اخراج کردن معلمان کنشگر و فعال صنفی اعلام کرده است.

همزمان با اعتصاب معلمان تجمع بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی امروز در در چندین شهر از جمله شهرهای رشت، اهواز، خرم آباد، تبریز، کرمانشاه، مشهد و قزوین مقابل اداره کل تأمین اجتماعی استان دست به تجمع اعتراضی زدند.

در این تجمعات شعارهایی ازجمله «وعده وعید کافیه، سفره ما خالیه» ، «تاحق خود نگیریم از پا نمی نشینیم»و «این آخرین پیام است، بازنشسته آماده قیام است» داده شد.

از جمله مطالبات بازنشستگان؛ تعیین حقوق طبق سبد معیشت و افزایش آن متناسب با نرخ تورم و همچنین درمان مناسب با بیمه پایه و برچیده شدن بیمه های خصوصی ست که بنا به ماده ی ۵۴ قانون تامین اجتماعی، بیمه ی تکمیلی کاملا غیرقانونی و تحمیل شده بر بازنشستگان میباشد.

بازنشستگان تامین اجتماعی امروز در رشت ، دوره سفره خالی نشسته که صدای هماهنگ قاشق های خالی، نماد فقر و فلاکت غیرقابل تحمل ست.