به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، دی ۱۳، ۱۴۰۰

حمله سایبری به وب‌سایت «جروزالم پست»

در سالگرد کشته‌شدن قاسم سلیمانی هکرها در پیامی به دو زبان انگلیسی و عبری نوشته‌اند: 
در جایی که گمان نمی‌کنید به شما نزدیک هستیم

 وب‌سایت روزنامه «جروزالم پست» اسرائیل و یک رسانه اسرائیلی دیگر بامداد دوشنبه در دومین سالگرد کشته‌شدن قاسم سلیمانی فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران ایران هک شد.

به گزارش خبرگزاری «تایمز اسرائیل»، دوشنبه 3 ژانویه، هکرها تصویری از انگشتر سلیمانی را روی وب‌سایت به نمایش گذاشتند که از آن موشکی به سمت راکتور هسته‌ای «دیمونا» شلیک می‌شود.

هکرها در کنار تصویر انگشتر به دو زبان انگلیسی و عبری جمله سلیمانی که در یک سخنرانی خطاب به دونالد ترامپ رییس جمهوری پیشین ایالات متحده گفته بود «ما در جایی که فکرش را نمی‌کنید به شما نزدیک هستیم» را نوشته‌اند.

تایمز اسرائیل نوشته است، روی حساب توییتر روزنامه اسرائیلی «معاریو» نیز برای مدت کوتاهی همین تصویر و پیام منتشر شد اما این پست توییتری اندکی بعد حذف شد.


سپاه اخیرا در جریان یک رزمایش نظامی به نام «پیامبر اکرم» در جنوب ایران «حمله به راکتور دیمونا» را شبیه‌سازی کرده بود.

مقامات جمهوری اسلامی همواره اسرائیل را به نابودی تهدید کرده‌اند. علی خامنه‌ای، رهبر ایران هم در روزهای گذشته ترامپ و دیگر افرادی که در کشتن سلیمانی نقش داشتند را به پس دادن «تقاص» خون سلیمانی تهدید کرد.

ارتش آمریکا قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، از فرماندهان حشد الشعبی را در 2 ژانویه 2020 در نزدیکی فرودگاه بغداد مورد حمله پهپادی قرار داد و به قتل رساند.

جنگ سایبری اسراییل و جمهوری اسلامی از سال‌ها پیش در جریان است، هرچند مقامات تهران و تل‌آویو مسئولیت این حمله‌ها را نمی‌پذیرند.

اخیرا نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل از «شین بت»، سرویس امنیت داخلی اسرائیل خواسته است، یک بررسی کامل در خصوص حمله «هکرهای مرتبط با ایران» به اعضای حزب «لیکود»، انجام دهد.

«کانال 12» اسرائیل، چهارشنبه، 29 دسامبر گزارش داده بود، گروهی از هکرها که گمان می‌رود با جمهوری اسلامی مرتبط هستند «با هدف تفرقه‌افکنی در این کشور»، فعالان حزب لیکود را هدف قرار داده و کوشیدند از این طریق با یائیر نتانیاهو، پسر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر پیشین اسرائيل و رهبر حزب لیکود، تماس برقرار کنند.

العربیه