به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، آذر ۲۴، ۱۳۸۹

انفجار انتحاری در چابهار، ٣٨ کشته و ۵۵ زخمی 
شهر چابهار، در استان سیستان و بلوچستان، بامداد امروز (چهارشنبه) شاهد دو سوء قصد انتحاری بود که از خود ده ها کشته و زخمی بر جای گذاشته است.
اندک زمانی پس از وقوع انفجارها، فرماندار و رئیس شورای تأمین چابهار در گفتگوئی با ایرنا گفت  
   عامل اصلی اقدام تروریستی امروز دستگیر شده است. به گفتۀ فرماندار چابهار تروریست ها دو نفر بودند و پیش از اقدام خود توسط مأموران شناسائی شدند اما قبل از هر تحرک یکی از جلیقه های انفجاری خود را منفجر کردند. فرماندار چابهار افزود هرگونه خبری به جز این، مورد تأیید نیست و انتشار برخی خبرها مبنی بر این که تروریست ها سه نفر بوده اند و یا انفجار دو مورد بوده است صحیح نیست.
همزمان با این اظهارات فرماندار چابهار، خبرگزاری مهر به نقل از ادارۀ اطلاعات این شهر اعلام کرد انفجار چابهار انتحاری بوده و سه نفر در آن دست داشته اند. ادارۀ اطلاعات چابهار افزود در این جنایت تروریستی سه نفر دست داشتند که نفر اول با انفجار کشته شد، نفر دوم که بمب همراهش عمل نکرد توسط نیروی انتظامی مورد هدف قرار گرفت و زخمی است و نفر سوم دستگیر شد.
علی عبداللهی، معاون امنیتی وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران، در یک گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) گفت دو انفجار صبح امروز در ساعت ده و نیم به وقوع پیوست. به گفتۀ این مقام جمهوری اسلامی ایران، محل یکی از انفجارها در میدان فرمانداری چابهار بوده و انفجار دیگر در میان دسته های عزادار شیعیان رخ داده است.
خبرگزاری فرانسه در تازه ترین گزارش خود از دست کم ٣٨ کشته و ۵۵زخمی در سو قصد انتحاری در مقابل مسجد امام حسین در چابهار خبر داده است.