به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، اردیبهشت ۱۷، ۱۳۹۰

القاعده کشته‌شدن بن‌لادن را تأييد کرد



به گزارش آسوشيتدپرس، بيانيه القاعده امروز جمعه ۱۶ ارديبهشت با امضای «روابط عمومی القاعده» در تارنماهای افراطيون مسلمان منتشر شده است.
در اين بيانيه که تاريخ آن سوم ماه مه برابر با ۱۳ ارديبهشت ذکر شده، آمده است:
«ما تأکيد می‌کنيم که خون مبارز مقدس، خدا بيامرز شيخ اسامه بن‌لادن، برای ما و همه مسلمانان گرانبهاست و به هدر نخواهد رفت.» 

اعتبار و درستی اين بيانيه تأييد نشده اما متن آن در سايت‌هايی منتشر گرديده که معمولأ توسط شبکه القاعده مورد استفاده قرار می‌گيرند.

اين بيانيه می‌افزايد: «اگر خدا بخواهد، ما همچنان به شکار آمريکايی‌ها و مأمورانش در داخل و خارج از کشورشان ادامه خواهيم داد. اگر خدا بخواهد به‌زودی شادمانی آنان به عزا تبديل خواهد شد و اشک‌ و خون‌شان در هم خواهد آميخت.»

القاعده از پاکستان به‌عنوان «جايی که شيخ اسامه کشته شد» نام برده و مردم اين کشور را فراخوانده است که عليه رهبران خود به‌پا خيزند.

القاعده در بيانيه خود نوشته است «يک نوار صوتی از بن‌لادن را که يک هفته پيش از کشته شدن وی ضبط گرديده» منتشر خواهد کرد.

بيانيه افزوده است: «شيخ بن‌لادن مايل بود در شادی پيروزی انقلاب‌های امت اسلامی عليه ظلم شرکت کند و به همين خاطر يک هفته پيش از مرگ خود پيامی برای امت اسلامی فرستاد.»

بيانيه القاعده زمانی منتشر شده که دولت آمريکا تصميم گرفته است به دليل احتمال «گسترش خشونت، تهديد امنيت آمريکا و ابزار تبليغاتی شدن برای تندروهای اسلام‌گرا»، تصاوير جسد بن‌لادن را منتشر نسازد.

مقامات آمريکايی اما اطمينان می‌دهند که آزمايش‌های دی‌ان‌ای و شناسايی چهره نشان می‌دهند که جنازه‌ای که به دريای عمان اندخته شد متعلق به بن‌لادن بود.

باراک اوباما، رئيس جمهور آمريکا روز گذشته با ديدن تصاوير جسد بن‌لادن به شبکه تلويزيونی سی‌بی‌اس آمريکا گفت: «هيچ شکی وجود ندارد. کسی که ما کشتيم اسامه بن‌لادن است. شما ديگر بن‌لادن را روی اين سياره خاکی نخواهيد ديد.»

عدم انتشار تصاوير جنازه بن‌لادن در ميان گروه‌هايی چون طالبان افغانستان ترديدهايی برانگيخته بود. برخی از مقامات ايران از جمله وزير دفاع اين کشور نيز مرگ بن‌لادن را «مشکوک» اعلام کردند.

اسامه بن‌لادن در نخستين ساعات بامدادی روز دوشنبه دوازدهم ماه مه در حمله کماندوهای ويژه آمريکا به محل سکونت وی در ابود‌آباد پاکستان کشته شد. باراک اوباما در طول عمليات کماندوهای آمريکايی، به همراه چند از اعضای کابينه خود شاهد مستقيم اين عمليات بود.