به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، اردیبهشت ۲۰، ۱۳۹۰

برگذاری مراسم روز معلم آزاده - سلیمانیه


 به کوشش کمیته هماهنگی ۱۹ اردیبهشت و با شرکت تعدادی از فعالان منطقه، برنامه ای در محوطه تاریخی "غار هزار میرد" سلیمانیه عراق به مناسبت "روز معلم آزاده" در اولین سالگرد اعدام ۵ زندانی عقیدتی برگذار شد. 
به گزارش ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران"هرانا" در این برنامه که ظهر امروز مورخ ۹ می آغاز شد، شرکت کنندگان پس از حضور در محوطه به شنیدن شرح کلی از موضوع اعدام پنج زندانی عقیدتی به نامهای "فرهاد وکیلی، شیرین علم هویی، فرزاد کمانگر، علی حیدریان و مهدی اسلامیان" و شرح دلیل نامگذاری روز ۱۹ اردیبهشت بعنوان "روز معلم آزاده" و همینطور ویژگی های فکری و شخصیتی فرزاد کمانگر گوش سپردند.
در ادامه ملائکه علم هولی، عمه شیرین علم هولی از جانباختگان ۱۹ اردیبهشت ماه به ایراد سخن پیرامون این واقعه و همینطور وضعیت خانواده ها و عدم تحویل پیکر جان باختگان از سوی دستگاه امنیتی پرداخت.
یکی از مادران صلح نیز پس از خانم علم هولی، با چشمانی اشکبار سخنان خود را آغاز کرد، وی در سخنان خود به اشک و درد مادران چشم به راه این ۵ زندانی عقیدتی که حتی از دیدار پیکر عزیزانشان نیز محروم شدند سخن گفت و بر لزوم تحویل دادن پیکرها تاکید کرد.
در این مراسم همچنین ۵ نهال سرو بصورت سمبلیک به یاد اعدام شدگان ۱۹ اردیبهشت توسط حضار در محوطه باستانی مذکور کاشته شد.
در پایان مراسم نیز پس از قرائت قطعنامه پایانی، شرکت کنندگان ضمن اعلام حمایت خود از نامگذاری "روز معلم آزاده" خواستار توجه بیشتر به وضعیت وخیم حقوق بشر در ایران به خصوص موضوع زندانیان محکوم به اعدام شدند.