به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، اردیبهشت ۱۷، ۱۳۹۰

  روایت آقاتهرانی از
مهلت خامنه ای به احمدی‌نژاد برای تصمیم درباره استعفا


(آقا) یک زمانی به من دادند،
من تا آن زمان فكر كنم.

من تا آن زمان یا استعفا می‌كنم
 یا می‌پذیرم یا نمی‌پذیرم.


 مرتضی آقاتهرانی اخیرا در یک سخنرانی عمومی و رسمی، به نقل مذاكرات انجام شده میان احمدی‌نژاد با خامنه ای پرداخته است.

به گزارش آفتاب به نقل از آینده، این استاد موسسه آیت‌الله مصباح كه چند سالی در آمریكا اقامت و تحصیل داشته و پس از بازگشت به ایران به یكی از چهره‌های حامی احمدی‌نژاد در قم تبدیل شد، پس از ماجراهای اخیر مربوط به دوركاری و خانه‌نشینی احمدی‌نژاد، علاوه بر دارا بودن سمت استاد اخلاقی هیأت وزیران به سخنگوی غیر‌رسمی دولت نیز تبدیل گردیده است.

آقاتهرانی كه به گفته خودش در هفته جاری جلسه 2 ساعت و نیمه‌ای با محمود احمدی‌نژاد داشته است، در یک سخنرانی رسمی كه تصاویر آن بر روی اینترنت منتشر شده، از مذاكرات محمود احمدی‌نژاد و مقام معظم رهبری در این باره خبر داده است.
آقاتهرانی با اظهار اینكه شخصا این مسایل را از محمود احمدی‌نژاد شنیده است، از قول وی اعلام می‌كند رهبر انقلاب مهلتی تعیین كردند تا احمدی‌نژاد یا وزیر اطلاعات را بپذیرد، یا استعفا كند و یا نپذیرد.

وی اظهار می‌كند كه احمدی‌نژاد هنوز تصمیم خود را نگرفته است.

متن اظهارات آقا‌تهرانی به نقل از دكتر احمدی‌نژاد بدین شرح است:

پریشب ایشون گفت من صحبتی كردم، وزیر آیا از اختیارات من هست كه بردارم، حتی خوب، به نظر شما خوبه، من به هر دلیل می‌گذارم، به هر دلیل برمی‌دارم، نمایندگان مجلس حق دخالت ندارند انتخاب منه.

حضرت آقا باید نظر مبارک خودشان را بدهند، باید به نظرشان عنایت شود. آمدیم مخالفت كردند، من چه وظیفه‌ای دارم؟

من صریحا به حضرت آقا گفتم، اگر ببینم نظر شما هست كه باشد، اما نمی‌تونم باهاش كار كنم، آیا من حق انتقاد و گفتن دارم؟ گفتند: بله. حتی نسبت به من هم داری.

گفتم: آقا، حق دارم اگر نتوانستم، حتی استعفا بدهم؟

گفتند اگر خواستی بده.

(آقا) یک زمانی به من دادند، من تا آن زمان فكر كنم. من تا آن زمان یا استعفا می‌كنم یا می‌پذیرم یا نمی‌پذیرم.

این ضد ولایت فقیه است؟

من(آقا تهرانی) گفتم: نه

آقاتهرانی در بخش دیگری از سخنرانی می‌گوید، احمدی‌نژاد چندی پیش به من می‌گفت دوشنبه‌ها كه به دیدار رهبر انقلاب می‌رود، تا نیمه‌شب به وزرا زنگ می‌زند تا اگر فردا زنده نماندم، دستور آقا بر زمین نماند.

فیلم: طی اظهاراتی که میان احمدی نژاد و اقاتهرانی مطرح گردیده رئیس دولت گفته که از علی خامنه ای درخواست مهلت کرده که در مورد استعفایش فکر کند و تصمیم بگیرد