به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، اردیبهشت ۲۱، ۱۳۹۰

 روزنامه آمريكايي واشنگتن پست: 

"اسفنديار رحيم مشايي"

گزينه بعدي در انتخابات رياست‌جمهوري ايران است 

خبرگزاری فارس گزارش داد: روزنامه آمريكايي واشنگتن پست در مقاله‌اي درباره مشايي و تحركات او براي رابطه با آمريكا نوشت: منابع اعلام كرده‌اند كه مشايي چندين سيگنال ارسال كرده است كه وي مي‌خواهد با نمايندگان آمريكايي ديدار كند.

واشنگتن پست در مقاله‌اي به قلم "ديويد ايگناتيوس " درباره مشايي و تحركات او براي رابطه با آمريكا نوشت: منابع اعلام كرده‌اند كه مشايي چندين سيگنال ارسال كرده است كه حاكي از اين امر است كه وي مي‌خواهد با نمايندگان آمريكايي ديدار كند.
اين روزنامه با بيان اينكه "اسفنديار رحيم مشايي " گزينه بعدي در انتخابات رياست‌جمهوري ايران است نوشت: در ماههاي اخير، گفته مي‌شود كه مشايي يكسري ارتباطاتي را با هدف بازكردن گفت‌وگوها با آمريكا آغاز كرده است.
اين روزنامه ادامه داد: گرچه اوباما هرگز از پيشنهاد گفت‌وگو با ايران كنار نكشيده است اما براي آمريكا بسيار خطرناك است كه با يك حزب و فرقه خاص در ايران وارد تعامل شود.
واشنگتن پست در ادامه مي‌افزايد: مقامات آمريكايي مي‌گويند كه تاكنون نشستي صورت نگرفته است و احتمالا اين بدان دليل است كه واشنگتن دقيقا نمي‌داند كه مشايي نماينده چه كسي است و دستور كار وي براي گفت‌وگو با آمريكا چه مي‌تواند باشد.
اين روزنامه آمريكايي ادامه مي‌دهد: يكي از مقامات ارشد دولت ايران مي‌گويد: تاريخ روابط ايران و آمريكا مالامال از تماس‌هايي است كه به شكست منتهي شده است و در تمامي آن تماس‌ها آمريكا با يك حزب خاص يا يك واسطه كه قدرت انتقال پيام كافي نداشته است وارد گفت‌وگو شده بود.
مشايي بعنوان يكي از اپراتورهاي باهوشي است كه به تشكيلات روحانيت بدبين است كه البته اين بدبيني دو جانبه است.