به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، اردیبهشت ۲۵، ۱۳۹۰

اعتصاب غذای خشک مهدی محمودیان

نگرانی خانواده های زندانیان سیاسی از اعتصاب غذای خشک مهدی محمودیان

 
مهدی محمودیان که بابت انتشار نامه به رهبری به ۱۰ روز حبس انفرادی و ۳ ماه ممنوعیت از ملاقات به عنوان حکم تنبیهی مواجه شده، در انفرادی دست به اعتصاب غذای خشک زده است.

به گزارش کلمه وی که دچار بیماری های متعدد ناشی از دوران زندان و فشارهای متعدد و عدم رسیدگی مناسب مسوولان زندان است، در مدت چند هفته اخیر نیز همراه با تعدادی دیگر از زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر اعتصاب غذای تر کرده بود و به همین جهت دچار ضعف مفرط و
تشدیدی بیماری شده و هم اکنون اقدام به اعتصاب غذای خشک، نگرانی درباره سلامت این زندانی سیاسی را بسیار جدی کرده است.
مهدی محمودیان، عضو جبهه مشارکت، روزنامه نگار و فعال حقوق بشری است که از ۲۵ شهریور ۱۳۸۸ بدون استفاده از حق مرخصی در حبس به سر می برد. وی بیش از ۷۰ روز در انفرادی بوده و از حدود یک سال پیش از بند ۳۵۰ اوین به زندان رجایی شهر منتقل شده در حالی که در حکم ۵ سال حبس تعزیری وی، موضوع تبعید یا نفی بلد نیامده است.

نگرانی خانواده های زندانیان سیاسی از اعتصاب غذای خشک مهدی محمودیان


جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی در بیانیه ای با ابراز نگرانی از اعتصاب غذای خشک مهدی محمودیان ابراز داشته اند: هنوز خانواده های زندانیان رجائی شهر از نگرانی اعتصاب غذای عزیزانشان و به خطر افتادن سلامتی آنان رنج می برند که خبر انتقال زنان به زندانی در قرچک با شرایطی مشابه کهریزک، موجی از خشم و وحشت را بر می انگیزد و هنوز با این خبر وحشتناک کنار نیامده، باید بی عدالتی دیگری را شاهد باشیم که به خاطر بیان و افشای حقایقی تلخ از درون زندان ها شکل می گیرد.


مهدی محمودیان روزنامه نگار و فعال حقوق بشر که به دلیل نامه ی افشاگرانه اش به رهبری، درباره ی زندان ها، به انفرادی منتقل شده، از روز گذشته اعتصاب غذای خشک خود را آغاز کرده است.


وی شهریور ماه سال ۸۸ بازداشت و به ۵ سال حبس محکوم شده است.


متن کامل این بیانیه که در اختیار کلمه قرار گرفته به شرح زیر است:

ایام فاطمیه و ذکر مصیبت های این بانوی معصوم را که خود پیام رسان مظلومیت اسلام و اهل بیت (ع) بود، در حالی پشت سر گذاشتیم که در جای جای کشور عزیزمان آزادگانی گمنام و سرشناس در حال تحمل سخت ترین شرایط که نه تنها غیر استاندارد بلکه کاملأ غیر انسانی است می باشند. زنان و مردان دلیری که گناهشان اندیشیدن و تلاش برای مردم و میهنشان بوده و اینک برای بدست آوردن حداقل حقوق به حق یک زندانی سیاسی و عدم توجه کافی از سوی مسئولین مربوطه، ناچار به اعتصاب غذا شده اند .

هنوز خانواده های زندانیان رجائی شهر از نگرانی اعتصاب غذای عزیزانشان و به خطر افتادن سلامتی آنان رنج می برند که خبر انتقال زنان به زندانی در قرچک با شرایطی مشابه کهریزک، موجی از خشم و وحشت را بر می انگیزد و هنوز با این خبر وحشتناک کنار نیامده، باید بی عدالتی دیگری را شاهد باشیم که به خاطر بیان و افشای حقایقی تلخ از درون زندان ها شکل می گیرد.


ما خانواده های زندانیان بی گناه سیاسی نگرانی شدید خود را از اعتصاب غذای زندانیان رجائی شهر و زندانهای دیگر، ابراز داشته و به خصوص آزادۀ قهرمان، مهدی محمودیان را که تنها به وظیفۀ انسانی و اسلامی خود عمل نموده است نه فقط مستحق شکنجه ای مجدد به نام انفرادی نمی دانیم بلکه وی را شایستۀ تقدیر و سپاس می دانیم که امر به معروف و نهی از منکر را در سخت ترین شرایط نیز از یاد نبرده است.


کاش مسئولین امر قبل از وقوع فجایع بیشتر، اقدام به احقاق حقوق این مظلومین نموده و با توجه به خواسته های آنان، از بروز اتفاقات ناگوار بیشتر، جلوگیری نمایند.


ما جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی ضمن ابراز نگرانی شدید از اعتصاب غذای خشک مهدی محمودیان و دیگر آزادگان در بند، از این عزیزان تقاضا داریم بخاطر خدا و تقویت روحیۀ خانواده هایشان بیش از این سلامتی خود را به خطر نینداخته و به اعتصاب خود پایان دهند که جامعه به وجود آنان نیازمند است و مردم حق طلب ایرانی و مسلمان نیز همگام و همراه آنها بر خواسته های به حقشان تأکید می ورزند.