به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، اردیبهشت ۲۷، ۱۳۹۰

تائید حکم اعدام حبیب الله لطیفی در دیوان عالی کشور



فعالان مدنی در سنندج اعلام کرده‌اند که حکم اعدام حبیب الله لطیفی، دانشجوی زندانی پس از تائید توسط دیوان عالی کشور یک بار دیگر به دایره اجرای احکام رفته است. 

حکم اعدام این زندانی سیاسی که قرار بود در ۵ دی ماه ۱۳۸۸ اجرا شود، بعد از اعتراض و تجمع مردم سنندج در مقابل زندان این شهر و درخواست وکلای او، در آستانه اجرا متوقف شد.

به گزارش منابع خبری در کردستان این حکم در ۷ دی ماه سال گذشته به دیوان عالی کشور ارسال شده و پس از ۲۴ ساعت با تائید حکم مجددا به دایره اجرای احکام دادگستری سنندج ارسال شده است.
زمان مشخصی برای اجرای حکم این دانشجوی محکوم به اعدام تعیین نشده است، اما آنطور که مطلعان از این پرونده خبر داده‌اند حکم وی مشمول «وقت احتیاطی» شده و هر لحظه امکان اجرای آن وجود دارد.

خانواده لطیفی این خبر را تائید کرده‌اند

بر اساس گزارش‌ها در کردستان شماری از فعالان مدنی در نامه‌ای که به امضای صدها شهروند سنندجی رسیده است از آیت الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، در خواست «عفو خاص» کرده‌اند.

حبیب‌الله لطیفی، دانشجوی سال آخر رشته مهندسی صنایع در دانشگاه ایلام، روز اول آبان سال ۱۳۸۶ بازداشت شد. او به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی و محاربه» به اعدام محکوم شد.