به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، اردیبهشت ۱۷، ۱۳۹۰

                    احمد خاتمی:
 مشائی در رأس جريان انحرافی قرار

 دارد

احمدی‌نژاد در عمل ثابت کند که تابع

رهبری است

حجت‌الاسلام احمد خاتمی، عضو هیأت رئيسه مجلس خبرگان رهبری، جامعه مدرسين حوزه علميه قم و امام جمعه موقت تهران در گفت‌وگويی تفصيلی با نشريه «شما»، ارگان حزب مؤتلفه اسلامی در مورد واقع اخير ايران و اختلافات اصول‌گرايان با محمود احمدی‌نژاد، رئيس جمهور اين کشور سخن گفت.
احمد خاتمی در اين مصاحبه همچون بسياری از اصول‌گرايان ديگر، نسبت به «جريان انحرافی» در اطراف احمدی‌نژاد هشدار داد.
اين عضو مجلس خبرگان، اسفنديار رحيم‌مشائی، مشاور و رئيس دفتر محمود احمدی‌نژاد را مسئول اين «جريان انحرافی» دانست و گفت: «ايشان يک جريان است، منتهی جريانی که رأس آن ايشان است. هدايت و رهبری اين جريان را ايشان بر عهده دارد.»
وی ادامه داد: « اگر قرار است مسائل فرعی عمده نشوند، به چه دليل ايشان مدام آقای مشائی را به رخ می‌کشند و جلوی دوربين‌ها نشان می‌دهند؟ آقای وزير اطلاعات در جلسه هیأت دولت نيست، اما در کنار آقای رئيس‌جمهور، آن آدم حاشيه‌دار نشسته است.»
اشاره احمد خاتمی به آخرين جلسه هیأت دولت است که محمود احمدی‌نژاد پس از ۱۰ روز غيبت در آن حضور داشت اما حيدر مصلحی، وزير اطلاعات غايب بود.

وی افزود: «تقاضای همه ما اين است که آقای رئيس‌جمهور هم رعايت کنند و حساسيت‌برانگيز عمل نکنند. ايشان واقعاً نمی‌دانند که مراجع، علما، بزرگان و متدينين به اين آقای حاشيه‌دار اشکال دارند؟ همان‌گونه که آن‌ها رعايت می‌کنند، ايشان هم رعايت کنند.»

امام جمعه موقت تهران گفت انتظار از احمدی‌نژاد اين بود که بلافاصله به «حکم حکومتی رهبری» تمکين کند. وی گفت: «اين انتظار، انتظار به‌جا و به‌حقی بود که متأسفانه برآورده نشد. ايشان بعد از ۱۰ روز به رياست جمهوری تشريف بردند، اما ما انتظار حتا يک دقيقه ناخشنودی را هم نداشتيم.»
عضو هیأت رئيسه مجلس خبرگان تأکيد کرد: «انتظار ايده‌آلی که مردم داشتند، اين بود که در اولين جلسه هيئت دولت، آقای احمدی‌نژاد می‌فرمودند که بر اساس فرمايش مقام معظم رهبری و حکم حکومتی ايشان، آقای مصلحی همچنان وزيرند و من مقدم‌شان را گرامی می‌دارم و با ايشان کار می‌کنم.»
وی گفت که در دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری در ايران «فقط به خاطر تمکين از نظر رهبری» بوده که به محمود احمدی‌نژاد رأی داده است و اگر «جريان فتنه» رأی می‌آورد، مشکلات بسياری پيش می‌آمد.
مقامات ايران به ميرحسين موسوی و مهدی کروبی دو نامزد اين انتخابات که از اصلاح‌طلبان به‌شمار می‌روند، به‌عنوان «جريان فتنه» ياد می‌کنند.
احمد خاتمی گفت همان روحانيتی که در انتخابات از احمدی‌نژاد حمايت کرد، «همه دارند يک‌پارچه فرياد می‌زنند مراقب جريان انحرافی باشيد.» وی آيت‌الله مصباح يزدی، آيت‌الله محمد يزدی، آيت‌الله احمد جنّتی، آيت‌الله علم‌الهدی و امام جمعه‌ها را در اين‌باره مثال زد.

اصول‌گرايان اکنون نوک پيکان حمله خود را به سوی «جريان انحرافی» در اطراف محمود احمدی‌نژاد، به‌ويژه اسفنديار رحيم‌مشايی نشانه گرفته‌اند و سعی در جداسازی احمدی‌نژاد از اين جريان دارند.