به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، اردیبهشت ۲۳، ۱۳۹۰

محبوبه کرمی برای اجرای حکم سه سال زندان احضار شد


خبرگزاری هرانا - محبوبه کرمی از فعالان جنبش زنان و حقوق بشر، صبح امروز، ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۰، احضاریه‌ای کتبی مبنی بر اجرایی شدن حکم ۳ سال حبس در زندان اوین، دریافت کرد.
به گزارش وبسایت تا قانون خانواده برابر، بر اساس احضاریه ای که از سوی مراجع قضایی برای محبوبه کرمی صادر شده است، وی می‌بایست ظرف سه روز خود را به دادسرای اوین معرفی کند.  
کرمی در شعبه ۵۴ تجدید نظر دادگاه انقلاب به ریاست قاضی موحد به سه سال حبس تعزیری محکوم شد. وی پیش از این در دادگاه بدوی در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی پیرعباسی، به تحمل چهار سال حبس تعزیری محکوم شده بود.
اتهامات محبوبه کرمی "عضویت در مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران"، "فعالیت تبلیغی علیه نظام"، "اجتماع و تبانی با قصد ارتکاب جرایم علیه امنیت کشور" و "نشر اکاذیب" عنوان شده بود.
وی از اتهام "نشر اکاذیب" مبرا شده و برای عضویت در "مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران" به تحمل دو سال حبس و به اتهام "فعالیت تبلیغی علیه نظام"، "اجتماع و تبانی با قصد ارتکاب جرایم علیه امنیت کشور" نیز به تحمل دو سال حبس تعزیری محکوم شده بود.
محبوبه کرمی، عضو کمپین یک میلیون امضا، در روز ۱۱ اسفند ماه ۱۳۸۸ در پی سناریو سازی دستگاه امنیتی و یورش‌های گسترده و هماهنگ به منازل فعالین حقوق بشر، بازداشت و پس از گذشت ۱۷۰ روز، شامگاه چهارشنبه ۲۷ مردادماه ۱۳۸۹ با تودیع وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.
محبوبه کرمی پیش از این هم پنج بار بازداشت شده بود. بار اول و دوم در رابطه با درگیری‌های ۱۸ تیر، بار سوم۲۴ خرداد ۱۳۸۷ به اتهام اقدام علیه امنیت ملی که پس از ۷۰ روز آزاد شد. باردیگر، ۶ فروردین ۱۳۸۸ به همراه ۱۱ تن از اعضای کمپین و مادران صلح که قصد دیدار نوروزی با خانواده زهرا بنی یعقوب را داشتند به اتهام اخلال در نظم عمومی دستگیر و پس از ۱۳ روز آزاد شد. در همه پرونده‌های فوق، حکم تبرئه برای وی صادر شده بود.
شایان ذکر است که در حال حاضر ابوالفضل عابدینی، مهدی خدایی و لاله حسن‌پور سه تن دیگر از فعالینی که در پی یورش‌های گسترده در اسفند ماه ۸۸ بازداشت شدند در حال گذراندن دوران محکومیت خود در زندان اوین هستند.
این در حالیست که برخی دیگر از اعضا و همکاران سابق مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران کماکان در شرایط بلاتکلیف و یا در انتظار برگزاری دادگاه تجدید نظر به سر می‌برند.