به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، اردیبهشت ۲۸، ۱۳۹۰

     همسر تقی رحمانی:
این است وضعیت ما!

تقی ساعاتی پیش دوباره آزاد شد

تقی رحمانی، زندانی سیاسی که روز یکشنبه ۲۵ اردبیهشت ماه از زندان اوین آزاد شد دو روز بعد دوباره بازداشت شد و اکنون دوباره پس از چند ساعت بودن در اوین آزاد شده است.
نرگس محمدی، همسر او با اشاره به اینکه اکنون یکساعت از بازگشت مجدد او به خانه می گذرد به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت:

« یک روز پس از آزادی او یک نفر از اوین تماس گرفت و گفت تقی باید به اوین برود تا صورت جلسه ای را امضا کند ، دوباره ایشان امروزصبح تماس گرفتند و گفتند که حتما با کارت شناسایی خود برای امضا صورت جلسه ای باید به اوین بروند و اصلا حرف از احضار و زندانی مجدد نبود. ایشان هم امروز به اتفاق محمد شریف، وکلیشان به اوین رفتند. »


همسر تقی رحمانی گفت: « اما ایشان همانجا بازداشت شدند و به وکیلش هم گفته بودند شما بروید چون ایشان بازداشت شده است. این خبر برای من خیلی تکان دهنده بود چون تمام مراحل قانونی انجام گرفته بود و قرار بازداشت ایشان فسخ و دستور آزادی ابلاغ و صادر شده بود. با این حال یکساعت پیش تقی دوباره به خانه برگشت.»


نرگس محمدی با اشاره به اینکه حال آقای رحمانی خوب است ، گفت: « از صبح تا غروب در اوین بوده است و الان یکساعتی می شود که دوباره به خانه برگشته است. خلاصه این وضعیت ماست.»


نرگس محمدی درباره دلیل بازداشت مجدد همسرش امروز صبح گفت: « صحبت مشخصی نشده است ولی ظاهرا برای بازداشت ایشان کشمکشی هم بوده حالا فعلا که ایشان آزاد شده اند.»


تقی رحمانی، عضو شورای ملی مذهبی و عضو فعال ستاد انتخاباتی مهدی کروبی در سال های اخیر است.