به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، اردیبهشت ۳۰، ۱۳۹۰

رئیس زندانی صندوق بین المللی پول از سمت خود کناره گیری کرد


استراوس کان با وثیقه یک میلیون دلاری آزاد می شود

استراوس کان و همسرش
رئیس صندوق بین المللی پول که به اتهام اقدام به تجاوز جنسی زندانی است از سمت خود کناره گیری کرده است.

روز پنجشنبه، ۲۹ اردیبهشت (۱۹ مه)، هیات اجرایی صندوق بین المللی پول (آی ام اف) با انتشار اطلاعیه ای در سایت این نهاد، اعلام کرد که دومینیک استراوس کان، مدیر عامل این نهاد مالی، با ارسال نامه ای، تصمیم خود به استعفا از ریاست این نهاد بین المللی را رسما به آگاهی هیات رسانده است.

روز ۱۴ مه، پلیس نیویورک آقای استراوس کان را، که ملیت فرانسوی دارد، هنگامی که در نظر داشت با هواپیما نیویورک را به مقصد اروپا ترک کند، در فرودگاه این شهر بازداشت کرد.

بازداشت وی براساس شکایت مستخدم زن هتلی در نیویورک صورت گرفت که دومینیک استراوس کان را به اقدام به تجاوز جنسی متهم کرده بود.

هیات اجرایی صندوق بین المللی پول در اطلاعیه خود متن استعفا نامه رئیس این نهاد را نیز منتشر کرده است.

آقای کان در این نامه نوشته است که "با نهایت تاسف، امروز خود را ناگریز می بینیم استعفای خود از سمت مدیریت عامل صندوق بین المللی پول را به هیات اجرایی تسلیم کنم."

آقای استراوس کان افزوده است که "در این زمان، پیش از هر کس، به همسرم، که بیش از هر چیز دیگری او را دوست دارم، و به فرزندانم، خانواده ام و دوستانم می اندیشم."

قاضی دادگاه در نیویورک موافقت کرده است که دومینیک استراوس کان، رئیس سابق صندوق بین المللی پول (آی ام اف)، با تودیع وثیقه یک میلیون دلاری از زندان آزاد شود.

آقای استراوس کان پس از ترک زندان، در آپارتمانی در ناحیه منهتن شهر نیویورک تحت بازداشت خانگی بسر خواهد برد.