به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، خرداد ۱۳، ۱۳۹۱

محبوبه کرمی، به زندان بازگشت

مسئولین دادسرای مستقر در زندان اوین از تمدید مرخصی این زندانی سر باز زده و پس از مراجعه این زندانی جهت تمدید مرخصی وی روانه بند نسوان شد.


بر اساس اعلام نزدیکان خانم کرمی، مسئولین زندان به وی قول مرخصی دو ماهه جهت درمان بیماری‌های جسمی و روحی به وی را داده بودند که این موضوع به دلیل نامعلومی نقض شد.
اتهامات محبوبه کرمی «عضویت در مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران»، «فعالیت تبلیغی علیه نظام»، «اجتماع و تبانی با قصد ارتکاب جرایم علیه امنیت کشور» و «نشر اکاذیب» عنوان شده بود. وی از اتهام «نشر اکاذیب» مبرا شده و برای عضویت در
 «مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران» به تحمل دو سال حبس و به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام»، «اجتماع و تبانی با قصد ارتکاب جرایم علیه امنیت کشور» نیز به تحمل دو سال حبس تعزیری محکوم شده بود.
محبوبه کرمی، در روز ۱۱ اسفند ماه ۱۳۸۸با هجوم ماموران امنیتی به منزلش بازداشت و پس از گذشت ۱۷۰ روز، شامگاه چهارشنبه ۲۷ مردادماه ۱۳۸۹ با تودیع وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.
نامبرده پیش از این هم پنج بار بازداشت شده بود. بار اول و دوم در رابطه با درگیری‌های ۱۸ تیر، بار سوم۲۴ خرداد ۱۳۸۷ به اتهام اقدام علیه امنیت ملی که پس از ۷۰ روز آزاد شد. باردیگر، ۶ فروردین ۱۳۸۸ به همراه ۱۱ تن از اعضای کمپین و مادران صلح که قصد دیدار نوروزی با خانواده زهرا بنی یعقوب را داشتند به اتهام اخلال در نظم عمومی دستگیر و پس از ۱۳ روز آزاد شد. در همه پرونده‌های فوق، حکم تبرئه برای وی صادر شده بود.
وی صبح روز ۲۵ اردیبهشت ماه خود را به زندان اوین معرفی کرد و پیش از انتقال به زندان در جمع دوستانش به دوستانش گفت: خوشحالم برای هدفم که برابری برای زنان سرزمینم است به زندان می‌روم و از راهی که انتخاب کردم پشیمان نیستم. باید در اهدافمان پایدار باشیم و مصائب را تحمل کنیم.