به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، بهمن ۲۳، ۱۳۹۱

بازداشت زهرا و نرگس، دختران میرحسین موسوی و زهرا رهنورد

دختران میرحسین موسوی آزاد شدند، رفتار زشت و خشن ماموران با نرگس 

در آستانه ی ۲۵ بهمن و آغاز سومین سال حصر میرحسین موسوی  و زهرا رهنورد و مهدی کروبی، ماموران امنیتی صبح امروز با حمله به منزل زهرا و نرگس دختران میرحسین موسوی و زهرا رهنورد، به تفتیش چند ساعته ی منزل پرداخته و دختران وی را بازدداشت کردند.

فرزندان موسوی دو هفته پیش اعلام کرده‌ بودند که در دو ماه گذشته از وضعیت والدین خود که در حبس خانگی به سر می‌برند، بی‌خبر مانده‌اند.
آنها خواهان آزادی فوری و بدون شرط پدر و مادر خود، پاسخگویی نهاد مسئول "حبس غیرقانونی" این دو نفر و شفاف‌سازی وضعیت سلامت و معیشت آنها شده‌ بودند.
فرزندان میرحسین موسوی و زهرا رهنورد محدودیت‌هایی که بر آنان اعمال شده است را به "آدم‌ربایی" تشبیه کرده‌ بودند.

به گزارش سایت کلمه، نزدیک به میرحسین موسوی، زهرا و نرگس موسوی دختران وی که صبح امروز در منازل خود بازداشت شده بودند،آزاد شدند.

براساس این گزارش، دختران موسوی در این بازداشت چند ساعته در مورد پدر و مادر خود و بعضی موارد دیگر – که توضیح داده نشده – بازجوئی شده اند.

نرگس موسوی، فرزند میرحسین و رهنورد، که صبح امروز با حضور ماموران امنیتی در منزلش بازداشت و پس از بازجویی چند ساعته آزاد شده بود، در تشریح اتفاقات امروز می گوید: صبح امروز من با پسر چهار ساله ام داشتیم می رفتیم سر کار که ناگهان جلوی ماشینم آمادند. چهار – پنج مرد درشت هیکل و یک زن بودند که من را وادار کردند به خانه ام برگردیم تا آنجا را تفتیش کنند.

نرگس موسوی با اشاره به اینکه ماموران امنیتی در هنگام بازداشت با خشونت غیر قابل انتظاری با او برخورد کرده و حتی تهدید به کشتنش کرده اند، در ادامه به کلمه می گوید: من از آنان حکم خواستم که نشانم دادند، به نظرم از دادگستری بود.
وی با بیان اینکه که رفتارهای ماموران خشونت آمیز بوده است، گفت: یکی از آن مردها که من قبلا سر کوچه اختر هم دیده بودمش، دستش را بلند کرد که بزند زیر گوش من. اصلا رعایت نمی کرد که لااقل چون مرد است تماس فیزیکی نداشته باشند. یعنی مردها دست های من را گرفتند و بردند. به طرز وحشتناکی خانه را بازرسی کردند. همه چیز را به هم ریختند و حتی به اتاق بچه هم رحم نکردند.
نرگس موسوی با تاکید بر اینکه اگر بتوانم حتما عکس از اتاق ها و خانه ی به هم ریخته ام ارسال خواهم کرد، ادامه می دهد: پسر من خیلی وحشت زده شده بود. چون مرتب بحث و تنش ایجاد می شد. من که دیگر کسی را ندارم. پدر و مادرم در زندان هستند و فکر کنید یک زن تنها و یک بچه چهار ساله در خانه و ۸ تا مرد با یک زن. یک تنش کلامی بینمان ایجاد شد و بعد از آن یکی از ماموران به من گفت جای تو اینجا نیست، اگر دست من بود از همین ساختمان پرتت می کردم پایین. این را جلوی پسر من گفت. که من آنجا شروع کردم داد و بیداد کردن و گفتم تو بیجا می کنی. تمام لوازم الکترونیکی من، مثل لپ تاپ، آی پد، موبایلم و MP4 ام، همه را بردند. یک سری کاغذ و نوشته های خصوصی من را هم برداشتند.

نرگس موسوی در ادامه می افزاید: مرا به دادسرای اوین بردند. دو ساعتی منتظر نگه ام داشتند. بعد آمدند سوال ها را روی کاغذ می نوشتند و جواب می خواستند. از روی عمد معطل می کردند. تا ساعت ۴ هم که ما در دادسرا بودیم، هیچی برای خوردن نبود و تشنه و گرسنه نگه داشتند.

دختر کوچک میرحسین موسوی و زهرا رهنورد خاطرنشان می کنند: مرتب می پرسیدند چطور با سایت کلمه ارتباط داشتید؟ و مشخص بود که با این مسئله مشکل داشتند و حساس اند. من هم گفتم که از طریق ایمیل و گاهی هم تلفن می زنند. من آنجا هم تاکید کردم که سایت کلمه و اخبار آن کاملا مورد قبول ما است.
نرگس موسوی با اشاره به جزییات بازجویی های خود می گوید: به من گفتند چرا شما می گویید حبس پدر و مادرتان غیر قانونی است؟ اصلا غیر قانونی نیست. مراجع ذی ربط این را تایید کردند. من نوشتم وقتی که هیچ ارگانی پاسخگو نبوده و همه مجامع بین المللی و جامعه داخلی همه و همه انتقاد کردند از این وضعیت و هیچ کس پاسخگو نبوده، این یعنی غیر قانونی است. هم از نظر من، هم از نظر مردم، هم از نظر خدا و هم از نظر همه.
وی با بیان اینکه در آخر هم با آرامش ما را بدرقه کردند، می گوید: ولی بازرسی از خانه خیلی تنش دار بود و داخل دادسرا هم من با یکی از این آقایان بحثم شد و او من را پرت کرد از اتاق بیرون و من را برد در یک اتاق دیگر و روی یک صندلی تکی نشاند. رفتار بسیار تحقیرآمیز و پر از عقده و کینه داشتند گرچه بعد از مدتی آمد و معذرت خواهی کرد.

نرگس موسوی در پایان با بیان اینکه یکی از مواردی که خیلی باعث ناراحتی من شد این بود که آنجایی که ما را بردند معتادهایی را می آوردند که مثلا از یکی از آنها ۲ کیلو شیشه گرفته بودند، تصریح می کند: یعنی ما کنار آنها بودیم. یعنی من را در کنار مردی قرار می دادند که صبح ۲ کیلو شیشه ازش گرفتند.
نرگس موسوی همچنین تاکید کرد که به عنوان فرزند میرحسین موسوی و زهرا رهنورد مصمم تر از قبل پیگیر حقوق از دست رفته ی پدر و مادر خود خواهد بود.
ظهر امروز نیز فرزند ارشد موسوی، کوکب موسوی، در گفت و گو با کلمه تصریح کرده بود که هنگام بازداشت هیچ دلیلی عنوان نشده اما از نظر ما مشخص است و در واقع می خواهند آبروریزی های اخیر حاکمیت را تحت الشعاع این خبر قرار دهند که در آستانه ی ۲۵ بهمن و آغاز سومین سالگرد حصر تشدید اقدامات غیر قانونی حاکمیت قابل پیش بینی بود.

چند ماه پیش زهرا و نرگس گفته بودند: 

واقعیت این است که فشارهای زیادی به ما تحمیل شده که خیلی از آنها گفتنی و دیدنی نیست شاید برخی گلایه ها هم که می شود در مورد کم بودن و یا دیر رسیدن خبرهای مربوط به پدر و مادرمان ناشی از همین مساله باشد که خیلی چیزها را در برخی اوقات نمی توان گفت.
این مساله ما و خانواده محترم آقای کروبی است که برای ما چون پدر و مادر خودمان عزیزند. دل های ما کنار خانوادهایی است که عزیزانشان دیگر پیششان برنمی گردند. کسانی که عزیزی دربند دارند. هر چه ما می گوییم جنبه اطلاع رسانی دارد و اینکه وظیفه دختر بودن خودمان را انجام دهیم.
هر موقع که مساله برایمان خیلی بزرگ می شود می گوییم که کسان دیگری هستند که سالها است با این مصائب دست به گریبانند.
بازهم از همه مهربانانی که یاد ما کردند و دعای خیرشان سپاسگزاریم.