به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، بهمن ۱۷، ۱۳۹۱

سعید مرتضوی بازداشت شد
احمدی‌نژاد: بازداشت مرتضوی کار بسیار زشتی است، موضوع را پيگيری می‌کنم


«قوه قضاييه بايد قوه قضاييه ملت باشد چون اين قوه يک سازمان ويژه خانوادگی نيست.»

محمود احمدی‌نژاد پيش از عزيمت به مصر در واکنش به بازداشت سعيد مرتضوی گفت: "اين موضوع را متأسفانه شنيدم؛ کار بسيار زشتی است و پس از بازگشت از سفر، حتما اين موضوع را پيگيری می‌کنم" احمدی‌نژاد افزود: "قوه قضاييه سازمان ويژه خانوادگی نيست."

ايرنا ـ رييس قوه مجريه صبح سه شنبه پيش از ترک تهران به مقصد قاهره در پاسخ به سوال خبرنگار سياسی ايرنا در فرودگاه مهرآباد درباره بازداشت ˈسعيد مرتضویˈ رييس سازمان تامين اجتماعی اظهار داشت: نمی دانم چگونه است که کس ديگری تخلف کرده است و کس ديگری دستگير می شود.

رييس جمهوری افزود: پس از بازگشت از سفر حتما اين موضوع را دنبال می کنم.

وی با تاکيد بر اين که دستگاه قضايی بايد قوه قضاييه ملت باشد، تصريح کرد:‌ قوه قضاييه که يک سازمان ويژه خانوادگی نيست. کسی تخلف کرده، فردی مطلع شده و آن را اعلام کرده است؛ به جای اين که متخلف را دنبال کنند، فردی که تخلف را اعلام کرده است مورد برخورد قرار می گيرد و اين بسيار زشت است.

رييس جمهوری ايران روز سه شنبه، ۱۷ بهمن ماه، پيش از عزيمت به مصر با «ابراز تاسف از بازداشت مرتضوی» گفت: «قوه قضاييه بايد قوه قضاييه ملت باشد چون اين قوه يک سازمان ويژه خانوادگی نيست.»


احمدی نژاد اضافه کرد: برای ملت ما و جمهوری اسلامی ايران شايسته نيست و برای قوه قضاييه هم بسيار زشت است.

رييس شورای عالی امنيت ملی تاکيد کرد:‌ هنگامی که از سفر بازگردم اين مساله را به طور جدی دنبال خواهم کرد.

گفت گوی  فاضل لاریجانی  و سعید مرتضوی روی یوتیوب

پس از دستگیری سعید مرتضوی فیلم‌های «پرونده‌ساز» سابق قوه قضاییه بر روی یوتیوب قرار گرفته است. فاضل لاریجانی برای حل مشکلات مرتضوی با روسای قوا و سرگرفتن معامله، درخواست‌های مالی خود را از جمله خرید آپارتمان و دریافت ماهانه ۱۵ هزار دلار مطرح می‌کند.



در این بخش، فاضل لاریجانی از خواسته‌های مالی‌اش می‌گوید:

لاریجانی: به دلاری بگویم، مثلا فرض کنید ۱۵ هزار دلار در ماه.
مرتضوی: ماهی ۱۵ هزار دلار؟...