به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، اسفند ۰۱، ۱۳۹۱

احمدی‌نژاد در نامه ی چند سطری به خامنه‌ ای عذرخواهی نکرد  
"دلبستگی و ارادت اینجانب و اعضای محترم دولت به جنابعالی همیشگی است"
رئیس جمهوری به رهبر ایران گفته است "همکارانم در دولت تا آخرین لحظات مسئولیت، دلبسته به ارزش‌های انقلاب اسلامی، کمربسته خدمت به کشور و مردم خواهیم بود".

نامه محمود احمدی‌نژاد به آیت الله علی خامنه‌ای، در پی انتقادهای بی‌سابقه رهبر جمهوری اسلامی از رییس جمهوری، در عرف سیاسی ایران نامه‌ای تند قلمداد می‌شود.
احمدی‌نژاد، در نامه خود، نه تنها عذرخواهی نکرده و اقدامات خود را بر خلاف نظر صریح ولی فقیه مخالف شرع و قانون ندانسته، بلکه به طور تلویحی ازرفتار خود به عنوان گامی برای رعایت مصالح کشور و اعتلای کشور یاد کرده است.
در حالی که روسای قوای مقننه و قضاییه و ۲۶۵ نماینده مجلس بر نقش ولی فقیه در «نظام مقدس جمهوری اسلامی» سخن گفته‌اند، احمدی‌نژاد با برگزیدن ادبیاتی یکسره متفاوت، در نامه کوتاه خود چهار بار به کشور و مردم اشاره کرده و در ‌‌نهایت تنها به گفتن این نکته بسنده کرده است که ارادت و دلبستگی او و اعضای دولتش به آقای خامنه‌ای همیشگی است.
این نامه، نه تنها انتظارات هواداران رهبر جمهوری اسلامی را برآورده نمی‌کند، بلکه احتمالا خود دلیل تازه‌ای برای گسترش و تعمیق مناقشه جاری در بالا‌ترین سطوح قدرت در ایران خواهد شد.

احمدی‌نژاد همچنین تأکید کرده است که دولت کوچک‌ترین قدمی برخلاف مصالح ایران برنخواهد داشت.