به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، بهمن ۱۹، ۱۳۹۱

محکومیت دو دانشجوی دانشگاه شهرکرد به دلیل عضویت در فیسبوک
کمیته انضباطی دانشگاه شهرکرد، سید مسعود نوربخش و رضا شیخ سامانی را به اتهام "عضویت در فیس بوک" و "توهین به شعائر و مقدسات اسلامی یا ملی" توبیخ کرد.


به گزارش دانشجونیوز، سید مسعود نوربخش و رضا شیخ سامانی در روز دوشنبه ۱۶ بهمن ماه از حکم خود مطلع شدند.

مسعود نوربخش یکی از دانشجویان منتقد و کاندید برای انتخابات شورای صنفی به اتهام توهین به شعائر و مقدسات اسلامی یا ملی، عضویت در فیسبوک و استفاده غیر قانونی از آرم دانشگاه در فیسبوک و ... در تاریخ ۱۵ آذر ماه سال جاری به کمیته انضباطی احضار شد و در تاریخ ۱۶ بهمن ماه با حکم توبیخ کتبی همراه با درج در پرونده از سوی کمیته انضباطی مواجه شد.

گزارش ها حاکی از آن است که انتخابات شورای صنفی دانشجویان دانشگاه شهرکرد در آذر ماه سال جاری برگزار شد و پیش از آن معاونت دانشجویی با پرونده سازی برای دانشجویان منتقد که کاندیداتوری خود را در این انتخابات اعلام کرده بودند، آن ها را رد صلاحیت کرد.

همچنین رضا شیخ سامانی یکی دیگر از دانشجویان منتقد و نفر اول امضا کننده درخواست نامه برای بازگشایی انجمن اسلامی در ترم گذشته به اتهام توهین به شعائر و مقدسات اسلامی یا ملی، عضویت در فیسبوک و استفاده غیر قانونی از آرم دانشگاه در فیسبوک و ... با حکم توبیخ کتبی بدون درج در پرونده از سوی کمیته انضباطی مواجه شد.

تهدید دانشجویان به اخراج از دانشگاه به دلیل عضویت در فیس بوک

در تیر ماه امسال نیز هم زمان با افزایش فشار بر کاربران اینترنت در ایران، حراست دانشگاه اصفهان خطاب به دانشجویانی که عضو فیس بوک هستند، اعلام کرده بود که باید هر چه زودتر از این شبکه اجتماعی خارج شوند.

حراست دانشگاه اصفهان در اطلاعیه خود اظهار کرده بود "با دانشجویانی که از این قانون سرپیچی کنند طبق مقررات انضباطی برخورد خواهد شد و احکام سنگین انضباطی از جمله تعلیق و اخراج از دانشگاه در انتظار آنان خواهد بود".

در دی ماه سال گذشته نیز مسئولین دانشگاه علوم و فنون بابل در اطلاعیه ای خطاب به دانشجویان اعلام کرده بودند که عضویت آنان در شبکه اجتماعی فیس بوک ممنوع بوده و با دانشجویان متخلف برخورد خواهد شد.

در سال های گذشته شمار زیادی از دانشجویان به دلیل انتشار تصاویر مهمانی های شخصی و یا مطالب منتشر شده در فیس بوک به کمیته های انضباطی دانشجویی احضار شده اند.

شماری از دانشجویان در حالی به دلیل عضویت در فیس بوک محاکمه شده اند، که صفحه رسمی رهبر جمهوری اسلامی نیز چندی پیش در فیس بوک راه اندازی شد.