به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، اسفند ۰۹، ۱۳۹۱

افزايش ۴۰ درصدی قيمت مسکن در تهران
رئيس سازمان نوسازی شهر تهران به افزايش قيمت مسکن در تهران اشاره کرد و گفت: امسال حداقل ۴۰ درصد قيمت مسکن افزايش يافته است.
عليرضا جعفری با تاکيد بر اين موضوع که در شش ماهه سال ۹۱ روند نزولی در حوزه صدور پروانه در بافت فرسوده داشته‌ايم، گفت: استقبال مردم برای نوسازی به شدت کاهش يافته است.
وی با اشاره به اينکه شهرداری تهران بسته‌های تشويقی از ابتدای سال ۹۱ برای نوسازی بافت فرسوده در نظر گرفته است، گفت: اما باز هم ميزان مراجعه مردم کمتر شده و البته اگر اين بسته‌های حمايتی نبود افت خيلی بيشتری داشتيم.
وی به دلايل کاهش تمايل مردم برای نوسازی بافت فرسوده اشاره کرد و گفت: اولين بحث عدم تحقق وعده در حوزه تسهيلات و وام‌های ارزان‌ قيمت بوده است.

رئيس سازمان نوسازی شهر تهران ادامه داد: همچنين عدم سياست اقتصادی و اينکه تأمين مسکن در اولويت اول شهروندان قرار نگرفت.
وی اضافه کرد: هزينه‌های ضروری زندگی موضوعات ديگر است و مسکن در اولويت قرار ندارد.
جعفری با اشاره به اينکه ساکنين بافت فرسوده اصولا جزء اقشار پايين و کم درآمد جامعه هستند گفت: به دليل مشکلات اقتصادی و مالی نمی‌توانند در نوسازی شرکت کنند.

رئيس سازمان نوسازی شهر تهران به افزايش قيمت مسکن در تهران اشاره کرد و گفت: حداقل ۴۰ درصد قيمت مسکن افزايش يافته است و به دليل سرمايه‌گذاران بخش خصوصی تمايلی به سرمايه‌گذاری در بافت فرسوده ندارد و بيشتر در جاهايی که ارزش افزوده‌ بالاتری دارند سرمايه‌گذاری می‌کنند.
خبرگزاری فارس