به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، اسفند ۳۰، ۱۳۹۱

 فائزه هاشمی آزاد شد.
به او اجازه ندادند تا تحویل سال جدید در کنار زندانیان اوین باشد

به گزارش عصرایران ، دختر آیت الله هاشمی رفسنجانی که به اتهام تبلیغ علیه نظام ، از سوی شعبه  ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به زندان محکوم شده بود ،پس از تحمل دوران حبس ، از اوین آزاد شد.
قرار بود وی امروز آزاد شود ؛ به همین دلیل وقتی دیروز مسوولان زندان فائزه هاشمی را صدا کردند و  گفتند "تو آزادی"، 
وی در پاسخ گفته که این آزادی را نمی پذیرد و تا فردا که آخرین روز حبس قانونی اش است در زندان خواهد ماند تا تحویل سال جدید را در کنار زندانیان باشد.

با این حال مسوولان زندان ، او را سوار خودرو کرده و از زندان خارج کردند.

وی دوران شش ماهه خود در زندان را در حالی به پایان برد که یک پرونده دیگر نیز علیه او در دوران حبس تشکیل شده است. مسوولان زندان او را متهم به اخلال در نظم کرده و پرونده ای برایش تشکیل داده اند. بر همین اساس ، آن طور که وکیلش گفته ، برای فائزه هاشمی قرار وثیقه صدمیلیون تومانی صادر شده است.
فائزه هاشمی ، به همین دلیل ۵ روز از ایام محکومیت خود را به عنوان تنبیه در سلول انفرادی گذراند.

محسنی اژه ای ، سخنگوی قوه قضائیه در دی ماه ۹۱ در این باره گفته بود: زندان یکسری مقرراتی دارد و اگر چنانچه آن مقررات زیر پا گذاشته شود اقداماتی تنبیهی وجود دارد که توسط خود زندان انجام می‌شود و بر اساس آن چیزی که من شنیده‌ام، ایشان اقداماتی داشتند که به لحاظ همان مسائل تنبیهی از سه روز پیش به انفرادی رفتند.

پنج سال محرومیت از عضویت و فعالیت در احزاب، گروه‌ها، انجمن‌ها، فضای مجازی و فعالیت رسانه‌ای و مطبوعاتی نیز بخش دیگری از حکم صادره درباره فائزه هاشمی بود که به عنوان متمم مجازات در حکم دادگاه ذکر شد.

فائزه هاشمی رفسنجانی در جریان اغتشاشات پس از انتخابات ریاست جمهوری۸۸، دو بار در تاریخ‌های ۳۰ خرداد ۸۸ و ۱ اسفند ۸۹ به دلیل حضور در تجمعات غیرقانونی دستگیر شده بود.