به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، اسفند ۱۷، ۱۳۹۱

«سبز بهاری»؛ رنگ تبلیغاتی اسفندیار رحیم مشایی در انتخابات؟



در آستانه برگذاری انتخابات ریاست جمهوری ایران و حساسیت‌های موجود در زمینه شعار تبلیغاتی «زنده باد بهار»، محمود احمدی‌نژاد و اسفندیار رحیم مشایی بار دیگر بر این شعار تأکید کردند.


اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر جنبش عدم تعهد در ایران، که از او به عنوان نامزد احتمالی دولت در انتخابات آینده ریاست جمهوری در ایران نام برده می‌شود، امروز در مراسم افتتاحیه همایش و جشنواره فرصت‌های سرمایه‌گذاری در میراث فرهنگی و گردشگری سخن خود را با «سلام بر بهار» آغاز کرد.
وی در این سخنرانی گفت که «ما در انتظار بهار هستیم، بهار انسانها.»
همچنین مشایی دیشب در مراسم جشن بزرگ هنرمندان ایران که با عنوان "درخت دوستی"، گفت: «پاییز نه وجود دارد نه حقیقت؛ چراکه تنها بهار است که حقیقت دارد.»
رحیم مشایی که به همراه احمدی‌نژاد بر شعار «زنده باد بهار» تأکید دارد، مکتب خود را «سبز بهاری» اعلام کرد.
وی در سخنرانی خود بار دیگر به هویت ایرانی، و برتری ایرانیان در طول تاریخ اشاره کرد؛ امری که همواره مورد انتقاد محافظه کاران و طرفداران آیت الله خامنه ای بوده است.
مشایی با اشاره به منشور کورش و با بیان این که «ایران پایه‌گذار تمدن بشری است»، گفت: «این حرف من نیست که باز بگویند که مشایی از این حرف ها زده است.»
اظهارات اخیر رحیم مشایی در حالی است که دیروز نیز طی یک مراسم پرتشریفات برای کاشت «درخت صلح و دوستی» که با حضور تعدادی از سفرای خارجی در تهران برگزار شد، احمدی نژاد و مشایی بار دیگر سخنان خود را با شعار «زنده باد بهار» به پایان رساندند.
احمدی نژاد همچنین درباره مشایی گفت که بعد از «صحبت‌های بسیار عمیق و پرمعنای» مشائی جایی برای صحبت‌های دیگر باقی نمی‌ماند.
رادیو فرانسه