به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، اسفند ۱۳، ۱۳۹۱

در اصفهان رخ داد؛ شلیک گلوله به کشاورزان، 

یک کودک سه ساله به کما رفت
فرمانده نیروی انتظامی به کشاورزان: به جای اعتراض نماز باران بخوانید
گزارش ها از استان اصفهان و روزهای پس از اعتراضات مردمی به انتقال آب شرب به استان یزد و درگیری معترضین با ماموران حاکی از آن است که چند تن از اهالی مجروح شده اند و یک کودک سه ساله همچنان در کما بسر می برد.
به گزارش جرس،در گفت و گویی که مسیح علی نژاد با یکی از ساکنان این محله انجام داده جزییاتی از این حادثه بیان شده است.
به گفته این شهروند اصفهانی بدنبال بازداشت حدود بیست تن از اهالی منطقه، مردم اقدام به گروگان گیری بیست و سه نفر از نیروهای انتظامی کردند که این اقدام منجر به آزادی بازداشت شدگان شد.در همین حال سپاه استان اصفهان با تایید خبر درگیری ها مسئولان را عامل این درگیری ها دانسته است.
کشاورز اصفهانی در گفتگوی تلفنی جزییاتی از حوادث و درگیری روزهای اخیر میان کشاورزان و نیروهای یگان ویژه را شرح می دهد که می توانید اینجا بشنوید. بدنبال اعتراض جمعی از مردم اصفهان به انتقال آب این استان به یزد، روز گذشته بین معترضان و نیروهای انتظامی درگیری شد.


نماز باران به جای پاسخگویی مسئولان به مشکلات کشاورزان

اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، در روز شنبه (۱۲ اسفند/۲ مارس) بدون اشاره به درگیری‌های خشونت‌بار اخیر میان نیروهای انتظامی و کشاورزان ناراضی اصفهان گفت:
«وقتی منابع آب کم می‌شود عده‌ای می‌روند و برای اعتراض آب یزد را قطع می‌کنند. اگر ۵۰ سال پیش این اتفاق پیش می‌آمد مردم نماز باران می‌خواندند، اما الان می‌گویند دولت باید برای ما آب بیاورد.»
بنا به گزارش رسانه‌های داخلی، کشاورزان اصفهان در اعتراض به قطع "حق‌آبه‌" خود، خواهان رسیدگی مسئولان به این مشکل بودند. اما نادیده گرفتن این مطالبات سرانجام به درگیری نیروهای امنیتی با کشاورزان منتهی شد. بنا به گزارش‌های رسیده شماری از کشاورزان و خانواده‌های آنان در این درگیری‌ها زخمی شده‌اند. حتی پایگاه اطلاع‌رسانی سپاه پاسداران در اصفهان نیز "مسئولان" را مقصر در این حادثه دانسته است.