به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، اسفند ۱۶، ۱۳۹۱

احمدی نژاد چاوز را شهید خواند، هیات دولت عزای عمومی اعلام کرد

احمدی نژاد: " تردید ندارم که او بازخواهد گشت"
در جلسه امروز هیات دولت که به ریاست محمود احمدی نژاد تشکیل شد به پاس آنچه ” قدرشناسی” از هوگو چاوز و به “احترام” به ملت این کشور خوانده شده، امروز عزای عمومی اعلام شد!
احمدی نژاد در پیامی با تسلیت درگذشت رییس جمهوری ونزوئلا که از آن به عنوان ” ضایعه ” یاد کرده است، گفت:هوگو چاوز نماد و میراث دار همه مبارزان و انقلابیون در تاریخ پرافتخار و البته غمبار آمریکای لاتین و تجلی روح آزادگی مردم مظلوم این دیار و ملت‌های تحت ستم، پرچم برافراشته مبارزات ضد استعماری و عدالت طلبانه و طلایه دار دوستی بین ملت‌ها است.
او در این پیام بیماری وی را مشکوک و چاوز را موحد و شهید نامیده و ابراز امیدواری کرده است که او باز خواهد گشت.
در پیامی که صبح امروز در پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری منتشر شد، احمدی نژاد خود را برادر کفیل ریاست جمهوری خواند و حادثه غم‌انگیز درگذشت چاوز را به همه ملت‌ها و دولت و ملت بزرگ این کشور و خانواده محترم وی تسلیت گفت.
در این پیام آمده است: روح بلند مردی بزرگ از تبار عدالت طلبان و آزادی‌خواهان به آسمان پر کشید و جهان را در سوگ فرو برد. ونزوئلا فرزندی برومند و شجاع و جهان، رهبری خردمند و انقلابی را از دست داد.
احمدی نژاد با آوردن صفات مبالغه آمیز در این پیام افزوده است: هوگو چاوز نامی آشنا برای همه ملت‌هاست. نام او یادآور زلال پاکی و مهربانی، شجاعت، پایمردی، عشق به مردم و فداکاری و تلاش بی‌وقفه برای خدمت به مردم به ویژه محرومین و زخم خوردگان از استعمار و استکبار است.
هر چند که چاوز خود را سوسیالیست می دانست اما احمدی نژاد نوشته است: او انسانی عمیقاً موحد و مؤمن و پایبند به ارزش‌های انسانی و آسمانی و باورمند به راه انبیاء الهی و حاکمیت جهانی عدالت و عشق به رهبری صالحان بود.
در این پیام آمده است: او همزمان که با رشادت تمام در برابر زیاده‌خواهی‌های مستکبران می‌ایستاد و فشار سنگین تبلیغاتی و اقتصادی و تهمت‌ها و حتی کودتاها را در هم می‌شکست، قامت بلندش در برابر کودکی خردسال فرو می‌افتاد و با دست‌های مهربانش او را نوازش و سرود آزادی و سرافرازی را در گوش او زمزمه و زلال عشق را در اندیشه و جان او جاری می‌کرد.
احمدی نژاد نوشته است: او سرانجام در پی یک بیماری مشکوک همه وجود و جان خود را نیز در این راه پرافتخار تقدیم کرد.
رییس دولت دهم که خود را از دوستان نزدیک چاوز می داند در این پیام او را شهید خواند و نوشته: او در حقیقت شهید راه خدمت به ملت ونزوئلا و پاسداری از ارزش های انسانی و انقلابی است گرچه امروز و به ظاهر هوگو چاوز، دوست صمیمی و مهربان مردم، در بین ما نیست اما اطمینان دارم که روح آسمانی و اندیشه پاک او هر روز و در افقی بالاتر در دل و جان تک تک مردم آمریکای لاتین و ونزوئلا و همه ملت های عالم و با درخششی بیشتر طلوع می کند و راه عزت و سربلندی را فرا روی همگان قرار خواهد داد.
وی در پیام خود ابراز امیدواری کرده که تردید ندارم که او بازخواهد گشت و به همراه همه صالحان و حضرت مسیح (ع) و تنها باقیمانده از نسل پاکان، انسان کامل، خواهد آمد و جامعه بشری را در استقرار صلح و عدالت کامل و مهربانی و کمال یاری خواهد کرد.