به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، اسفند ۲۶، ۱۳۹۱

جنتی: انتخابات آزاد می‌خواهیم

احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان که روز، ٢٥ اسفند (١٥ مارس) در نماز جمعه تهران سخن می‌گفت، خواهان انتخابات "آزاد، آرام و قانونی" شد و گفت انتخابات ریاست جمهوری ایران آتی باید تبدیل به یک الگو شود.
او گفته است که انتخابات پیش رو "باید با شرکت گسترده مردم انجام شود."
آقای جنتی همچنین گفته است: "تخریب اشخاص در انتخابات، خلاف شرع، قانون و اخلاق است و هرکسی که این کار را انجام دهد صلاحیت انجام امور در هیچ پستی را ندارد. در واقع اختلاف ایجاد کردن همانطوری که مقام معظم رهبری فرموده‌اند، خیانت است.
دبیر شورای نگهبان گفته است: "هر کسی برای شرکت در انتخابات، می‌تواند آزادانه ثبت‌نام کند. ما آزادترین انتخابات را در کشورمان داشته‌ایم."

خامنه ای در دی ماه گفته بود که: "دائما نگویید انتخابات باید آزاد باشد. در کدام کشور درباره صلاحیت‌ها، ملاحظات لازم اعمال نمی‌شود؟ چرا این قدر بر این مساله تکیه و تلاش می‌کنید در ذهن مردم این تصور به وجود بیاید که شرکت در انتخابات فایده ندارد؟"
خود آقای جنتی نیز پیش از این گفته بود: "شکست خورده‌های سیاسی این روزها صحبت از انتخابات آزاد می‌کنند و یکی از آنها که از همه گردن کلفت‌تر است مدتها قبل این موضوع را مطرح کرده و بقیه هم پشت سر او این خط را دنبال کردند. در خارج هم منافقین و سلطنت‌طلب‌ها این حرف را می‌زنند و اعتقاد دارند که با انتخابات آزاد می‌توانند انقلاب اسلامی را براندازند."