به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، اسفند ۱۴، ۱۳۹۱

نامه برخی اصلاح‌طلبان به رهبری 
کاندیدای اصلی جبهه اصلاح‌طلبان «خاتمی» است
شرق: ‌جمعی از اصلاح‌طلبان دو هفته پیش با ارسال نامه‌ای به دفتر مقام معظم رهبری خواستار دیدار با ایشان شدند. این خبر روز گذشته از سوی سایت‌های خبری منتشر شد. «محمدجواد حق‌شناس» عضو جبهه اصلاح‌طلبان با تایید این خبر به «شرق» گفت: ‌ماه گذشته جبهه اصلاح‌طلبان جلسه‌ای را با حضور جبهه اعتدال‌گرایان برگزار کردند. او افزود: در این جلسه 18 حزب از جبهه اصلاح‌طلبان و 
16حزب از جبهه اعتدال‌گرایان حضور داشتند که با هم‌اندیشی احزاب مذکور قرار بر این شد در جهت دغدغه‌های موجود در کشور نامه‌ای به مقام معظم رهبری نوشته و از ایشان در خواست دیدار کنیم. او با اشاره به دیدار با رییس‌جمهور دوران اصلاحات و آیت‌الله هاشمی گفت: غیر از دیدار با رییس دولت اصلاحات و سردار سازندگی، با هم‌اندیشی بزرگان اصلاح‌طلب این نامه نوشته و تقدیم شد. او درباره محتوای نامه گفت: محتوای اصلی این نامه وضعیت موجود فضای سیاسی کشور، ‌دغدغه‌های انتخاباتی و ایجاد فرصتی برای گردهمایی سیاسیون و نخبگان در جهت حداکثری کردن منافع ملی است، اما تاکنون پاسخی به این درخواست داده نشده است. حق‌شناس درباره انگیزه نوشتن این نامه گفت: به منظور برقراری فضای گفت‌وگو برای عبور از بحرانی که از سال ۸۸ در کشور به وجود آمد و نیز پیدا کردن فصل مشترک و راه‌حلی برای برون‌رفت از برخی فضاهای نامناسب در زمان منتهی به انتخابات، نیاز است تا فضای سوءتفاهم کاهش پیدا کند. او افزود: تفکرهای رادیکال که ممکن است در طیف‌های مختلف وجود داشته باشند و دیدگاه آنها مبتنی بر حذف است، در این فضا جایگاهی ندارد چرا‌که مغایر با تفکر جذب حداکثری و دفع حداقلی است. به همین سبب این نامه را نوشتیم تا با بررسی شرایط موجود پیشنهادهایی را جهت تلطیف فضا ارایه کرده و از نصایح رهبری بهره‌مند شویم.
کاندیدای اصلی جبهه اصلاح‌طلبان «خاتمی» است
همچنین به گزارش فارس محمدجواد حق‌شناس در مورد احتمال نامزدی محمد خاتمی در اردیبهشت ماه سال آینده به فارس گفت: کاندیدای اصلی جبهه اصلاح‌طلبان برای انتخابات، خاتمی است و تا زمانی که خودش این موضوع را منتفی نکند نظر جبهه تغییر نخواهد کرد. 
حق‌شناس همچنین پیشنهاد داد تا بین اصلاح‌طلبان و اصولگرایان سنتی و اعتدال‌گرا نشست‌های مشترکی برگزار شود.