به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، اسفند ۱۵، ۱۳۹۱

مخالفت پلیس با هرگونه تجمع در چهارشنبه‌سوری 

شرق: فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به نزدیکی ایام چهارشنبه آخر سال با تاکید بر اینکه با هرگونه تجمعی تحت  عنوان هماهنگ‌شده و... مخالفیم گفت: ناجا تجربه خوبی از تجمع در پارک‌ها و اماکن عمومی نداشته است. 


«سردار اسماعیل احمدی‌مقدم» در حاشیه همایش فرماندهان مرزبانی سراسر کشور گفت: درخصوص حوادث چهارشنبه آخر سال اگر روند حوادث طی یک دهه اخیر را نظاره کنیم مشخص می‌شود که این حوادث همواره کاهش داشته به‌طوری که در گذشته از اوایل اسفندماه عده‌ای با استفاده از موادمنفجره به استقبال چهارشنبه آخر سال می‌رفتند اما در سال‌های اخیر این حوادث تنها به یکی، دو ساعت در شب چهارشنبه‌سوری محدود شده است.


وی با بیان اینکه مراسم چهارشنبه آخر سال در کنار خانواده برگزار می‌شود، تصریح کرد: متاسفانه افرادی هستند که از این روزها سوءاستفاده می‌کنند که ما روی این موارد و افراد کنترل داریم به‌طوری که کشفیات ما تاکنون به سه برابر سال گذشته افزایش داشته است.


احمدی‌مقدم با بیان اینکه با همراهی مردم امسال شرایط بهتری خواهیم داشت، گفت: براساس هماهنگی‌ها با دستگاه قضایی، پلیس با هر فردی که در این روز اقدام به آزار و اذیت دیگران و اوباشگری کند، برخورد خواهد کرد.


 فرمانده ناجا همچنین درخصوص فروش و توزیع محصولات استاندارد وزارت دفاع برای ایام چهارشنبه آخر سال گفت: از این موضوع اطلاعی ندارم اما در گذشته که موضوع آن را به شورای امنیت آوردند، محصولات تولیدشده توان رقابت با محصولات چینی را نداشتند که امیدوارم امروز با مسایل به وجود آمده این مشکل برطرف شده باشد.





وی با طرح این پرسش که در کجا گفته شده که مردم باید در چهارشنبه آخر سال از مواد آتش‌زا استفاده کنند، گفت: تجمع در پارک‌ها و اماکن عمومی تجربه خوبی برای ناجا نبود چراکه این امر منجر به ایجاد درگیری و مزاحمت برای افراد تا ساعت سه نیمه‌شب می‌شد و ماموران مجبور بودند برای برخورد با چنین موضوعاتی وارد عمل شوند.


به گفته احمدی‌مقدم پلیس با هرگونه تجمعی تحت عنوان تجمع هماهنگ‌شده و... مخالف است و بر این باور است که تجربه کوچه و محله‌محور تجربه موفق‌تری است که باید امسال نیز اجرایی شود.