به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، شهریور ۱۸، ۱۳۹۲

بیانیه جمعی از زندانیان سیاسی زن در اوین

ساکنان کمپ اشرف به کدامین گناه کشته شدند؟ 


در این بیانیه آمده است: 
«ما جمعی از زندانیان سیاسی زن در اوین...
هم‌صدا با تمام کسانی که انسانیت و دفاع از ارزش‌های انسانی را پیشه خود کرده‌اند
فریاد می‌زنیم بای ذنب قتلت؟»


متن کامل این بیانیه که در اختیار خودنویس نیز قرار گرفته، به شرح زیر است:
«ان الذین یکفرون بایات الله و یقتلون البین بغیر حق و تقیلتون الذین یامرون بالقسط فبشرهم به عذاب العلیم همانا کسانی که به آیات خداوند کافر شوند و پیامبران را بی گناه و به ناحق بکشند و با آن مردمی که خلق را به عدل و دوستی می خوانند نیز دشمن شده به قتل برسانند آنان را به عذاب سخت و دردناک بشارت ده (سوره آل عمران آیه ۲۲) دریغا و صد افسوس که بر روی زمین ظلم و جور می کنند و مردمان بی گناه را، به خاک و خون می کشند.
حمله شبانگاه روز شنبه نهم شهریور ماه امسال به ساکنان اشرف در ادامه یورش های ماههای اخیر، حمله ای ددمنشانه بود که باعث به شهادت رسیدن ۵۲ انسان بی‌گناه و بی‌سلاح شده است .این جنایت در حالی اتفاق افتاده که سازمان ملل و دولت آمریکا همچنان در رسیدگی به وضعیت ساکنان کمپ اشرف و لیبرتی بی توجهی می‌کنند. کوتاهی اینان جز به معنای شریک جرم بودن در این اقدام غیرانسانی چه می‌تواند باشد.
ما جمعی از زندانیان سیاسی زن در اوین که برخی از اعضای خانواده‌های ما نیز جزو ساکنان لیبرتی و اشرف هستند، هم‌صدا با تمام کسانی که انسانیت و دفاع از ارزش‌های انسانی را پیشه خود کرده‌اند فریاد می‌زنیم بای ذنب قتلت؟ همراه و همدل با مادران داغ‌دیده و خانواده های عزادار این حادثه فریادی به بلندی تاریخ می‌زنیم که بای ذنب قتلت؟ و خطاب به بانیان این جنایت نیز می‌گوییم: باش تا نفرین دوزخ از تو چه سازد که مادران عزادار، داغداران زیباترین آفتاب و باد هنوز از سجاده‌ها سر برنیاورده‌اند.
خطاب به آقای اوباما رییس جمهور آمریکا و آقای بان کی مون دبیرکل سازمان ملل نیز می‌گوییم: این حمله‌ها و یورش‌های وحشیانه نه کشتن چند نفر بی‌گناه که مثله کردن انسانیت است. بر حذر باشید که ننگ این فاجعه انسانی در کارنامه شما نیز نوشته خواهد شد. آقای اوباما، در خون غلتیدن عده‌ای بی‌گناه که در منطقه نیز با انواع سلاح‌های کشنده به جان مردم بی پناه افتاده‌اند، برای شما که داعیه صلح و حقوق بشر و دفاع از مردم را دارید لکه‌ای سیاه بر جایزه صلح نوبل تان است که تا ابد باقی می‌ماند.
ما ضمن محکوم کردم این حرکت‌های ضدانسانی که برخلاف کنوانسیون‌های بین المللی است خواستار رسیدگی سریع به این فاجعه و محاکمه عاملان و آمران این فاجعه انسانی هستیم. و همچنین خواهان موضع صریح و شفاف و تضمین امنیت و سلامت افراد باقیمانده در کمپ اشرف و لیبرتی هستیم.
جمعی از زندانیان سیاسی زن در اوین