به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، آذر ۰۸، ۱۳۹۲

از زبان خودشان، حسن عباسی:

 تفاهم‌نامه ژنو عقب‌نشینی تاکتیکی نظام است
حسن عباسی با تائید عقب‌نشینی جمهوری اسلامی در مذاکرات ژنو گفت که این عقب‌نشینی نوعی «تاکتیک» است و اگر در این شش ماه آمریکا به تعهدات خود عمل نکرد٬ ایران چیزی را از دست نخواهد داد.
به گزارش «خبرگزاری دانشجو» آقای عباسی شامگاه سه‌شنبه (پنجم آذر) در دانشگاه ایلام گفته «در حال حاضر به مرحله‌ای از قدرت رسیده‌ایم که اگر شش ماه عقب‌نشینی کنیم هم باز در موضع قدرت قرار داریم.»
وی افزوده محتوای مذاکرات ژنو شبیه مذاکرات گروه ۱+۵ با دولت محمود احمدی‌نژاد بود٬ اما از آنجا که سعید جلیلی به طرف‌های غربی «امتیاز» نداد٬ تفاهم‌نامه‌ای نیز میان ایران و این گروه به امضاء نرسید.
عباسی همچنین گفته دولت‌های غربی به خاطر رد هولوکاست از سوی احمدی‌نژاد٬ نمی‌خواستند درباره برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی با دولت وی به توافق برسند.
ابراهیم جباری٬ باجناق علامحسین الهام و یکی از حامیان احمدی‌نژاد نیز دو روز پیش در صفحه فیس‌بوک خود علی خامنه‌ای و سعید جلیلی را مهم‌ترین عوامل رنج‌های چند ساله مردم معرفی کرده بود.
جباری نوشته بود سال ۲۰۰۹ احمدی‌نژاد در قالب توافقنامه استانبول می‌خواست «بدون باج دادن به غربی‌ها، همه مسائل هسته‌ای را حل و فصل کند» که جلیلی و رهبری مانع آن شدند.
جباری افزوده بود در آن سال «جناب جلیلی با هماهنگی رهبری و برخلاف دستور و نظر احمدی‌نژاد، زیر همه توافقات می‌زند و همه چیز را به باد می‌دهد.»
این حامی احمدی‌نژاد نوشته بود: «با توجه به مفاد توافق نامه ژنو، واضح است که ما یک عقب‌نشینی مفتضحانه‌ای داشته‌ایم و تقریباً هرچه بود دادیم و هیچ چیزی هم عایدمان نشده است.»
جباری افزوده بود دولت روحانی ناچار به امضای این تفاهم‌نامه بود و ااسباب این شرایط «خفت‌بار» را سعید جلیلی رقم زده که «از جای دیگری {علی خامنه‌ای} فرمان» می‌گرفت.