به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، آذر ۰۲، ۱۳۹۲

احمد جنتی: نظام به سران فتنه خیلی منت گذاشته که زنده هستند

رأفت اسلامی نبود٬ سران فتنه اعدام می‌شدند
احمد جنتی٬ امام جمعه موقت تهران گفته که جمهوری اسلامی درباره «مجازات» میرحسین موسوی و مهدی کروبی «رافت اسلامی» داشته «وگرنه آن‌ها باید اعدام می‌شدند.»
آقای جنتی در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران از «آنهایی که از روسیاهان فتنه ۸۸ که مفسد فی‌ الارض هستند حمایت می‌کنند» خواسته «خجالت» بکشند.
وی افزوده که جمهوری اسلامی «منت بزرگی» بر سر «سران فتنه» گذاشته که آن‌ها را «اعدام» نکرده است.
دبیر شورای نگهبان اضافه کرده «چطور یک چاقوکش مفسد فی الارض نامیده می‌شود٬ اما کسانی که ۸ ماه کشور را نا‌امن کردند مفسد فی الارض به حساب نمی‌آیند؟»
جنتی در بخش دیگری از سخنان خود گفته هرچند موسوی و کروبی در خانه‌های خود «محدود» شده‌اند٬ اما «امکانات» در اختیار آن‌ها قرار دارد.
امام جمعه موقت تهران در عین حال از اینکه این دو رهبر «جنبش سبز» حاضر به اظهار «پشیمانی» و «ندامت» نشده‌اند اظهار تاسف کرده است.
میرحسین موسوی و مهدی کروبی بیش از هزار روز است که با نظر مساعد علی خامنه‌ای در حصر خانگی به‌سر می‌برند.
حملات محافظه‌کاران تندرو به این دو رهبر «جنبش سبز» در هفته‌های اخیر بار دیگر افزایش یافته و ادعا‌های تازه‌ای علیه آن‌ها در برخی رسانه‌های محافظه‌کار منتشر شده است.
سایت دیگربان

علی مطهری، در واکنش به سخنان حیدر مصلحی 
حیدر مصلحی وزیر اطلاعات دولت احمدی​نژاد با بیان این‌که ایستادن در برابر قانون سبب شد که سران داخلی فتنه محارب فی‌الارض و باغی محسوب شوند، گفته بود: عملکرد این افراد و روندی که در قانون‌شکنی در پیش گرفتند، کشور را با چالش‌های جدی مواجه ساخت و هزینه‌های سنگینی در برابر مسیر رو به جلوی نظام وارد کرد.
به گزارش کلمه، علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در واکنش به این سخنان می گوید اگر این منطق آقای مصلحی را مبنا قرار دهیم خیلی افراد محارب می شوند. مثلا تکلیف خود آقای مصلحی چه می شود که در زیر مجموعه ایشان برخلاف قانون، کار گذاری دستگاه شنود در دفتر کار من اتفاق افتاد. مشخصه اصلی محارب بودن دست به سلاح بردن است. ماده ۲۸۵ این قانون در تعریف “باغی” می گوید: “گروهی که در برابر اساس نظام جمهوری اسلامی ایران قیام مسلحانه کنند باغی محسوب می شوند.” معلوم نیست آقای مصلحی با این اطلاعات فقهی چگونه وزیر اطلاعات شده اند در حالی که شرط وزیر اطلاعات مجتهد بودن است.

گفت و گوی خبرآنلاین با علی مطهری را با هم می خوانیم:
آقای مصلحی وزیر سابق اطلاعات گفته اند که آقایان موسوی و کروبی در مقابل قانون ایستاده اند، در نتیجه محارب و باغی هستند، نظر شما چیست؟
اگر این منطق درست باشد، اولین کسی که محارب و باغی است آقای احمدی نژاد است که بارها قانون شکنی کرد و به صراحت گفت قانونی را که خودم منطبق بر قانون اساسی تشخیص بدهم اجرا می کنم و بقیه قوانین را اجرا نمی کنم، یا به صراحت می گفت فلان قانون را اصلا قانون نمی دانم و اجرا نمی کنم. چرا آقای مصلحی ایشان را محارب و باغی ندانست و بلکه حمایت می کرد. این امر نشان می دهد که بیش از آنکه انصاف و خیر خواهی در قضاوت ایشان در کار باشد، هواهای نفسانی در میان است.
اگر این منطق آقای مصلحی را مبنا قرار دهیم خیلی افراد محارب می شوند. مثلا تکلیف خود آقای مصلحی چه می شود که در زیر مجموعه ایشان برخلاف قانون، کار گذاری دستگاه شنود در دفتر کار من اتفاق افتاد. بنابر این کسی را نمی توان به آسانی محارب نامید. مشخصه اصلی محارب بودن دست به سلاح بردن است. ماده ۲۷۷ قانون مجازات اسلامی می گوید:” محاربه عبارت است از کشیدن سلاح به قصد جان ، مال یا ناموس مردم یا ارعاب آنها به نحوی که موجب ناامنی در محیط گردد.” ماده ۲۸۵ این قانون در تعریف “باغی ” می گوید: “گروهی که در برابر اساس نظام جمهوری اسلامی ایران قیام مسلحانه کنند باغی محسوب می شوند.”
معلوم نیست آقای مصلحی با این اطلاعات فقهی چگونه وزیر اطلاعات شده اند در حالی که شرط وزیر اطلاعات مجتهد بودن است.
ایشان گفته اند ایجاد محدودیت برای این افراد مصوبه رسمی شورای عالی امنیت ملی است و مصوبه ای در این سطح را نمی توان به این سادگی لغو کرد.
این مطلب هم پایه عقلی و قانونی ندارد. مگر مصوبه شورای عالی امنیت ملی برای همیشه بوده است؟ آن مصوبه برای شرایط آن روز و به طور موقت بوده و اساسا شأن شورای عالی امنیت ملی این نیست که حکم دائمی صادر کند. حکم دائمی و نهایی را مرجع صالح قضایی صادر می کند. ایشان می گوید مصوبه ای در این سطح را نمی توان به این سادگی لغو کرد. پاسخ این است که به همان سادگی که این مصوبه ایجاد شده، با توجه به شرایط جدید کشور و عدم ضرورت آن قابل لغو شدن است.