به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، آذر ۰۹، ۱۳۹۲

تقلید کلیپ حسن روحانی از اوباما حتی در ساز گیتار و زمینه مشکی! + فیلم ها

شباهت‌های "نوسفر" با کلیپ تبلیغات انتخاباتی "شیطان بزرگ"
به مناسبت صدمین روز آغاز کار دولت یازدهم نماهنگی منتشر شده که شباهت زیادی به کلیپ تبلیغات انتخاباتی باراک اوباما دارد. "اشپیگل آنلاین" این کار را اقدامی شجاعانه خوانده و نام آن را "روحانی‌باما" گذاشته است.
نماهنگ "نوسفر" با استفاده از بخشی از سخنان حسن روحانی در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری ساخته شده که در واقع قول‌ها و وعده‌های او به مردم است.
نوسفر ساخته حسین دهباشی است و در بخش گالری وب‌سایت رسمی حسن روحانی منتشر شده. به گزارش خبرگزاری ایسنا دهباشی می‌گوید "این کلیپ به شکلی کاملا خودجوش ساخته شده است."

اشپیگل آنلاین روز جمعه (۸ آذر ۹۲/ ۲۹ نوامبر) در گزارشی با اشاره به شباهت‌های "نوسفر" با کلیپ تبلیغات انتخاباتی باراک اوباما در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۰۸ ایالات متحده آمریکا، ویدئوی صدمین روز دولت یازدهم را "روحانی‌باما" خوانده است.



نام اثر: ما مي توانيم
مناسبت: تبليغ انتخاباتي براي اوباما
تایید دفتر ریاست جمهوری
کلیپ انتخاباتی رئیس‌جمهور آمریکا بر اساس یکی از سخنرانی‌های اوباما به صورت سیاه و سفید ساخته شده که در آن چند هنرمند گفته‌های او و شعار انتخاباتی "بله، ما می‌توانیم" را تکرار می‌کنند.
نوسفر نیز فیلمی سیاه و سفید است که در آن چند هنرمند زن و مرد برخی عبارت‌های روحانی را همراه با موسیقی و به صورت آواز تکرار می‌کنند.
به گزارش اشپیگل آنلاین و به نقل از نیویورک تایمز، دهباشی که برای تبلیغات انتخاباتی روحانی نیز فیلم ساخته، می‌گوید پس از تهیه ویدئوکلیپ نوسفر دفتر ریاست جمهوری آن را تایید کرده است.
در کلیپ یاد شده همچنین از فرازهایی از سخنان برخی شخصیت‌ها، نظیر محمد مصدق، روح‌الله خمینی و محمد بهشتی، و گفتار گویندگان رادیو هنگام اعلام خبر پیروزی انقلاب و بازپس‌گیری خرمشهر استفاده شده است. اشپیگل با توجه به این ویژگی‌ها ارائه این ویدئو را اقدامی شجاعانه ارزیابی کرده که بعضا "احکام اخلاقی" مورد نظر حکومت جمهوری اسلامی و اسلامگرایان تندرو را به چالش می‌کشد.

عنوان ویدئوی صدمین روز آغاز به‌کار دولت یازدهم از آخرین عبارت روحانی در سخنرانی مراسم تنفیذ گرفته شده که او خود را در مسیر اداره‌ی کشور "نوسفر" خوانده بود. خبرگزاری ایسنا در گزارشی نوشت، سازندگان این کلیپ تلاش کرده‌اند وعده‌های روحانی را "با زبان هنر ماندگار کرده تا این قول‌ها، در آینده به شکل مطالبات مردمی پی‌گیری شود."

نسخه‌ای از نوسفر با زیرنویس انگلیسی در صفحه تویتر منتسب به روحانی و صفحه وزیر خارجه، محمد جواد ظریف در این شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است.