به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، آذر ۰۷، ۱۳۹۲

ابراهیم جباری٬ فرمانده سپاه «ولی‌امر»:

نظام بنا بر مصالحی غنی‌سازی زیر پنج درصد را پذیرفته است
نماینده مجلس: باید به مردم صادقانه بگوییم چه چیزی را به دست آورده‌ایم و چه چیزی را از دست داده‌ایم
ابراهیم جباری، فرمانده سپاه «ولی‌امر» گفته نظام بنا بر «مصالحی» غنی‌سازی زیر پنج درصد را پذیرفته است.
آقای جباری روز سه‌شنبه (پنجم آذر) طی سخنانی در یک رزمایش بسیج این مطلب را بیان کرده است.
این فرمانده سپاه با تاکید بر این موضوع که تهران غنی‌سازی ۲۰ درصد را «به‌ برکت و پافشاری» علی خامنه‌ای به دست آورده٬ درباره «مصالح» قبول غنی‌سازی زیر پنج درصد توضیح بیشتری ارائه نکرده است.
محمد رضا تویسرکانی، نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج هم روز چهارشنبه (ششم آذر) در گفتگو با ایرنا به طور تلویحی درباره علت این عقب‌نشینی جمهوری اسلامی سخن گفته است.
تویسرکانی گفته «ما اگر دارای اقتصاد مقاومتی طی سال‌های گذشته نبودیم قطعا عامل تحریم، ایران را بزودی از پای درمی آورد و سبب فلج کردن اقتصاد کشور می‌شد.»
وی افزوده است: «ملت ایران اگر از اقتصاد مقاومتی استفاده نمی‌کرد٬ قطعا تسلیم قدرت‌های جهانی می‌شد٬ از این رو ملت ایران همچنان باید رویکردهای خود را در راستای اقتصاد مقاومتی پیش ببرد.»
این اظهارات تویسرکانی نشانه‌ای روشن از تاثیر تحریم‌های بین‌المللی بر تصمیم جدید مقام‌های جمهوری اسلامی در خصوص برنامه هسته‌ای خود است.
روح الله حسینیان نماینده مجلس نیز امروز در صحن علنی مجلس از مقام‌های جمهوری اسلامی خواست که درباره واقعیت تفاهم‌نامه ژنو به مردم توضیح دهند.
حسینیان افزوده «باید توجه داشت که‌ گاه عقب‌نشینی را لازمه استراتژی نظام می‌دانیم ولی معتقدیم که باید به مردم صادقانه بگوییم چه چیزی را به دست آورده‌ایم و چه چیزی را از دست داده‌ایم.»
این نماینده مجلس در عین حال افزوده که این تفاهم‌نامه «حق» هسته‌ای ایران را به رسمیت نشناخته و وی نسبت به پیامد‌های چنین تفاهم‌نامه‌ای «نگران» است.
سایت دیگربان