به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، آذر ۰۸، ۱۳۹۲

'کروبی پس از عمل جراحی، به خانه امن اطلاعات بازگردانده شد'

پسر کروبی احمد جنتی را "امام جمعه دروغگوی تهران" خوانده است.
محمدحسین کروبی، پسر مهدی کروبی، در فیسبوک خود خبر داده است که پدرش پس از عمل جراحی زانو و ۷ روز بستری در بیمارستان لاله تهران به خانه امن وزارت اطلاعات بازگردانده شده‌ است.
محمدحسین کروبی گفته است که شرایط حبس مهدی کروبی به ترتیبی است که "تاثیر بسیار منفی" بر سلامت جسمی او گذاشته است. به گفته محمدحسین کروبی، مطابق آزمایش‌های انجام‌شده، ویتامین دی در بدن آقای کروبی به یک دهم سطح عادی رسیده است.
به گفته خانواده مهدی کروبی او در خانه‌ای متعلق به وزارت اطلاعات نگهداری می‌شود که پنجره‌های آن پوشانده شده است و آقای کروبی را از نور خورشید محروم می‌کند.
محمدحسین کروبی در فیسبوک خود نوشته است برخلاف گفته احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان "آقای کروبی از اردیبهشت سال ۹۰ یعنی از همان ماه‌های اول٬ در مکانی به جز منزل شخصی‌شان در حبس و حصر به سر می‌برند. ساختمان امن وزارت اطلاعات مکانی است که پدرم طی دو سال گذشته در آن محصور بوده است."
احمد جنتی هفته گذشته در نماز جمعه تهران درباره مهدی کروبی، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد گفت: ""اگر رافت اسلامی نبود اینها باید اعدام می‌شدند" و افزود که جمهوری اسلامی "بر سر اینها منت گذاشته و گفته در خانه خود زنده باشید، امکانات داشته باشید و بهداشت خود را رعایت کنید اما اینها در عین حال حاضر نیستند اظهار ندامت کنند."
محمدحسین کروبی گفته است او هم مشمول "رافت اسلامی" شده و تنها در مواقعی که پدرش در بیمارستان بستری است می‌تواند به ملاقات او برود.
محمدحسین کروبی احمد جنتی را "امام جمعه دروغگوی تهران" خوانده است.
مهدی کروبی، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد بیش از هزار روز است که همزمان با تظاهراتی که در روز ۲۵ بهمن ١٣٨٩ و با حضور معترضان در خیابان‌ها و سر دادن شعارهایی تند علیه حکومت و رهبر ایران همراه بود، تحت بازداشت خانگی قرار گرفته‌اند.
بی بی سی