به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، آذر ۰۳، ۱۳۹۲

در آستانهً پنجاه سالگي ترور جان اف كندي

دختر كندي سفير جديد امريكا در ژاپن شد

در آستانه پنجاه سالگي ترور جان اف كندي، رييس‌جمهور دموكرات امريكا، كارولين كندي دختر پنجاه و پنج ساله او به عنوان سفير ايالات متحده امريكا در ژاپن برگزيده شد. اين خبر با استقبال گرم و پرشور ژاپني‌ها مواجه شد. كارولين هفته پيش با ورود به ژاپن با كالسكه مخصوص سلطنتي ژاپن براي تقديم استوارنامه خود به كاخ امپراتور اين كشور رفت. 


اگرچه كندي تجربه زيادي در حوزه ديپلماتيك ندارد، اما با اين وجود مي‌تواند تاثير بسزايي در رابطه با چهارمين شريك تجاري ايالات متحده داشته باشد و با توجه به اينكه رابطه نزديكي با باراك اوباما، رييس‌جمهور امريكا دارد، مي‌تواند پل جديدي را در رابطه اين دو كشور بنا نهد. مقامات و مردم ژاپن با توجه به علاقه‌يي كه به پدر او داشتند از حضور كارولين بسيار خوشحال هستند.
كارولين كندي نيز پنجاهمين سالگرد ترور پدرش را در كنار مردم ژاپن گذراند كه براي بزرگداشت او مراسمي را برگزار كردند كه كارولين كندي براي مردم ژاپن سخنراني كرد.
او در سخنراني خود گفت: من مردم ژاپن را به دليل اينكه خالص و مصمم هستند دوست دارم. او در ادامه گفت كه ايالات متحده امريكا و ژاپن دو كشور متحد و دموكراتيك در كنار يكديگر هستند و او وظيفه دارد اين ميراث را به جلو حركت دهد.