به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، آبان ۲۶، ۱۳۹۲

افزایش نرخ ۱۶ کالا در ۱۰۰ روز اول دولت روحانی

افزایش قیمت یک کیلو کره پاستوریزه

از هزار و ۲۰۰ تومان به دو هزار و۴۰۰ تومان

خبرگزاری مهر: روز شنبه (۲۵ آبان) نام ۲۵ کالای اساسی را منتشر کرده که ۱۶ قلم این فهرست در ۱۰۰ روز نخست دولت یازدهم افزایش قیمت داشته‌اند.
خبرگزاری مهر نوشته است: «دولت باید اقدامات موثرتری را در زمینه بهبود معیشت خانوارهای ایرانی انجام دهد تا سرانجام شاهد ثبات بیشتری در قیمت‌ها در بازار باشیم.»
براساس این فهرست٬ تنها قیمت ماست٬ پنیر٬ شیر٬ عدس٬ گوشت گاو٬ گوشت مرغ٬ چای خارجی٬ روغن نباتی جامد و پیاز طی این مدت ثابت مانده یا کاهش کمی داشته است.
آن‌طور که در این گزارش آمده قیمت یک کیلو ماست پاستوریزه که ۲۵ مرداد ماه امسال دو هزار و ۵۰۰ تومان بود در حال حاضر به سه هزار و ۱۰۰ تومان رسیده است.
قیمت یک کیلو کره پاستوریزه نیز از هزار و ۲۰۰ تومان به دو هزار ۴۰۰ تومان و تخم مرغ از شانه‌ای شش هزار و ۵۰۰ تومان به هشت هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافته است.
قیمت برنج داخلی نیز طی مدت مشابه از کیلویی شش هزار و ۴۰۰ تومان به هشت هزار و ۵۰۰ تومان رسیده و قیمت گوشت گوسفند از کیلویی ۲۴ هزار تومان به ۳۱ هزار تومان رسیده است.
شکر٬ قند٬ روغن نباتی مایه٬ لوبیا قرمز٬ خیار٬ گوجه فرنگی٬ سیب‌زمینی و نخود از دیگر کالا‌هایی هستند که طی این مدت افزایش قیمت داشته‌اند.