به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، آبان ۲۷، ۱۳۹۲

دیدار فرزندان مهدی کروبی و میرحسین موسوی با هاشمی رفسنجانی

رفسنجانی: این حصر نیست بلکه یک زندان انفرادی است
فرزندان مهدی کروبی و میرحسین موسوی هفته گذشته با هاشمی رفسنجانی دیدار کردند.


به گزارش سحام٬ در این دیدار که فرزندان و همسر آقای هاشمی نیز حضور داشتند٬ فرزندان مهدی کروبی و میرحسین موسوی به بیان ابعاد حصر و شرح آخرین وضعیت جسمی والدین خود پرداختند.

محمدحسین کروبی٬ فرزند ارشد مهدی کروبی با شرح این دیدار در فیسبوک خود گفته که در این دیدار دختران آقای موسوی گزارشی از آنچه در روز عید غدیر از سوی ماموران هنگام دیدار با والدین خود رخ داده بود به آقای هاشمی ارائه نمودند.

در روز عید غدیر ماموران امنیتی مستقر در منزل آقای موسوی و خانم رهنورد٬ ضمن اعمال رفتار خارج از عرف در خصوص بازرسی بدنی ایشان٬ اقدام به سیلی زدن به صورت زهرا و نرگس موسوی نموده بودند.
در ادامه این دیدار٬ محمدحسین کروبی به بیان شرایط جسمی آقای کروبی و نیز تشریح مصائب ایشان و ابراز نگرانی از وضعیت سلامت پدرش به دلیل شرایط حصر پرداخته بود.
وی خبرداده که آقای کروبی از آرتروز و پوکی استخوان رنج می برد و دو ماه است که ایشان قادر به راه رفتن در آپارتمان محل حبس شان نیستند.

محمدحسین کروبی خطاب به آقای هاشمی تاکید نموده که پس از انتخابات٬ نه تنها اتفاق مثبتی در برخورد با پدرش صورت نگرفته٬‌ بلکه از جهاتی اوضاع بدتر هم شده است.
هفته گذشته و ساعاتی پیش از دیدار فرزندان موسوی و کروبی با آقای هاشمی٬ فاطمه کروبی میزبان محمدخاتمی بود. در آن دیدار خانم کروبی از انتقال دوباره همسرش به بیمارستان خبر داده بود.
نگرانی های زیادی درباره وضعیت جسمی آقای کروبی طی هفته های اخیر منتشر شده است. خانواده مهدی کروبی در راستای بهبود وضعیت جسمی ایشان تاکید دارند که باید آقای کروبی را به منزل شخصی اش در منطقه جماران منتقل نمایند٬ اما نهادهای امنیتی همچنان به این مهم بی توجه هستند.
در بخشی از این دیدار٬ فرزند ارشد مهدی کروبی با انتقاد از مشی وزیر اطلاعات در برخورد با مجموعه تحت امرش خطاب به هاشمی رفسنجانی گفته:‌” با دوچرخه نمی‌توان به وزارتخانه‌ای رفت که وزیر قبلی‌اش با ترن به آنجا رفته است و عدم تغییر شرایط پدرمان هم به همین دلیل است.”
هاشمی رفسنجانی نیز در این دیدار ضمن ابراز ناراحتی از شرایط موجود برای آقایان کروبی و موسوی و خانم رهنورد٬ از دیدار اخیرش با آیت الله خامنه ای خبر داده که در آن دیدار آقای هاشمی خطاب به رهبری گفته که :”اگر اتفاقی برای این محصورین رخ دهد ننگش برای همیشه بر دامن این نظام خواهد ماند.”

آقای هاشمی تاکید کرده بود که شرایط آقایان کروبی و موسوی شرایط حصر نیست بلکه زندان انفرادی است.

به گزارش سحام٬ مشروح کامل این دیدار را که در پی آمده است بخوانید:

هفته پیش فرصتی فراهم شد که همراه با فرزندان آقای موسوی، برای دیدار با آقای هاشمی رفسنجانی به منزل ایشان برویم. در این ملاقات که همسر و فرزندان آقای هاشمی هم حضور داشتند، ابتدا فرزندان آقای موسوی گزارشی از اخرین وضعیت پدر و مادرشان و اتفاقاتی که در روز عید غدیرخم برای آنها پیش آمده بود به آقای هاشمی دادند. سپس من هم گزارشی از محل اقامت نامناسب پدرم و آخرین وضعیت سلامتی ایشان دادم و اشاره کردم که:« آرتروز زانو و پوکی استخوان آقای کروبی را رنج می‌دهد بطوری که نزدیک به دوماه است که قادربه پیاده روی در آپارتمان محل حصرشان نیستند.» همچنین گفتم که با تغییر دولت نه تنها اتفاق مثبتی در برخورد با ایشان صورت نگرفته که از برخی جهات اوضاع بدتر هم شده است. برای آقای هاشمی توضیح دادم که این رفتار ریشه در صحبت وزیر اطلاعات در مجلس دارد که بیان نمودند من با دوچرخه وارد این وزارتخانه خواهم شد و نه با اتوبوس. درحالی که همه می‌دانیم وزیر قبلی با ترن وارد این وزارتخانه شده بود.
به آقای هاشمی گفتم با دوچرخه نمی‌توان به وزارتخانه‌ای رفت که وزیر قبلی‌اش با ترن به آنجا رفته است و عدم تغییر شرایط پدرمان هم به همین دلیل است. به ایشان عرض کردم که پس از هزار روز حبس و حصر اینجا اولین جایی است که ما برای تظلم‌خواهی مراجعه کرده‌ایم چون شما با اعضای این دولت که براساس رای مردم انتخاب شده است نزدیک میباشید. همچنین به آقای هاشمی گفتم که:«حداقل انتظار ما این است که آقای کروبی برای ادامه حصر غیرقانونی به منزل شخصی خود منتقل شود تا شرایط سلامت ایشان تحت نظر خودمان باشد.»
آقای هاشمی هم ضمن ابراز تاسف از عدم تغییر شرایط برای آقایان کروبی و موسوی و خانم رهنورد بیان کردند که:«این حصر نیست بلکه یک زندان انفرادی است. چندی پیش هم در ملاقاتی به مقام رهبری گفتم اگر اتفاقی برای این محصورین رخ دهد ننگش برای همیشه بر دامن این نظام خواهد ماند. صلاح و خیر نظام در این است که هرچه زودتر از آنها رفع حصر شود. درشرایط فعلی رفع حصراز جمله مطالبات جدی مردم است و در ملاقات‌هایی که با اشخاص و گروه‌ها دارم، هرجا که نام کروبی و موسوی برده می‌شود با ابراز احساسات جمع مواجه می‌شوم.»
در پایان این دیدارآقای هاشمی از ما خواستند که سلام مخصوص‌شان را به آقایان موسوی و کروبی و خانم رهنورد برسانیم.و انشالله امیدوارم که این نگرانی را علاوه‌ بر ایشان، سران دولت که منتخب مردم هستند نیز داشته باشند تا بلکه تغییری در شرایط فعلی حاصل آید.
سحام نیوز