به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، آبان ۳۰، ۱۳۹۲

ساعتی پیش از آغاز مذاکرات هسته‌ای ژنو صورت گرفت:

حمله تند علی خامنه‌ای به آمریکا و اسرائیل
 امام جمعه موقت تهران: تیم مذاکره کننده طوری رفتار نکند که غربی‌ها گمان کنند تحریم‌ها تاثیر‌گذار بوده است
علی خامنه‌ای با حمله به اسرائیل و آمریکا از عباراتی همچون «سگ»٬ «نحس»٬ «نجس»٬ «هار»٬ «حرامزاده»٬ «نامشروع»٬ «اشغالگر»٬ «غاصب»٬ «متجاوز» و «مستکبر» برای این کشور‌ها استفاده کرد.

خامنه‌ای روز چهارشنبه (۲۹ آبان) در دیدار با گروهی از نیرو‌های بسیج در تهران به حملات و انتقاد‌های خود علیه آمریکا٬ اسرائیل و غرب ادامه داد و آن‌ها را «دروغ‌گو» خطاب کرد.
او در این دیدار به برخی اقدامات آمریکا در جهان اشاره کرد و این اقدامات را «جنایتی» دانست که مقام‌های آمریکایی حاضر به «عذرخواهی» از آن‌ها نیستند.
وی همچنین اسرائیل را «سگ هار» و «نجس» و «نامشروعی» خطاب کرد که ایران را «تهدیدی» برای جهان می‌داند٬ در حالی که «تهدید جهان آنهایی هستند که جز شر چیزی برای دنیا نداشته‌اند.»
خامنه‌ای پس از این حملات تند لفظی به اعضای بسیج توصیه کرد «اخلاق» را رعایت کنند٬ «صبور» باشند و با رفتار«خوب» خود چهره واقعی تربیت اسلامی را به نمایش بگذارند.
این حملات و انتقاد‌ها علیه اسرائیل و آمریکا تنها ساعاتی پیش از آغاز دور تازه مذاکرات اتمی میان ایران و گروه پنج به علاوه یک در ژنو صورت گرفته است.
خامنه‌ای در این سخنان با حمایت از تیم مذاکره کننده هسته‌ای همچنین اعلام کرده که جمهوری اسلامی در این مذاکرات یک قدم از حق خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.

 امام جمعه موقت تهران: 

تیم مذاکره کننده طوری رفتار نکند که غربی‌ها گمان کنند تحریم‌ها تاثیر‌گذار بوده است
محمدعلی موحدی‌کرمانی٬ امام جمعه موقت تهران از تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران خواست در مذاکره با گروه ۱+۵ طوری رفتار نکنند که طرف‌های غربی گمان کنند تحریم‌ها تاثیر‌گذار بوده است.
به گزارش روز چهارشنبه (۲۹ آبان) خبرگزاری «تسنیم» موحدی‌کرمانی این خواسته را طی سخنانی در جمع گروهی از مردم هرمزگان مطرح کرده است.
وی گفته «تیم مذاکره کننده نباید به گونه‌ای عمل کند که دشمن گمان برد از تحریم‌ها به تنگ آمده‌ایم» و «هیات ایرانی اگر می‌خواهد مسئله تحریم را بیان کند، نباید از موضع مادی بودن، مسائل را نشان دهد.»
امام جمعه موقت تهران افزوده «مذاکرات نباید به گونه‌ای باشد که آمریکا و سایر کشور‌ها گمان کنند ایران دیگر جانش به لب رسیده و از تحریم خسته شده است.»
وی اضافه کرده اگر جمهوری اسلامی خواستار لغو تحریم‌ها است٬ برای این است که معتقد است باید «با ظلم و ظالم جنگید و این تحریم شما ظالمانه است.»