به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، اسفند ۱۱، ۱۳۹۴

فلسطینی‌ها حکومت ایران را به دخالت در امور داخلی خود متهم کردند

سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین، نبیل ابو ردینه
تشکیلات خودگردان فلسطین، حکومت جمهوری اسلامی ایران را به دخالت در امور داخلی فلسطینی‌ها متهم کرد. سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین، نبیل ابو ردینه، با اشاره به اظهارات اخیر مقامات ایران در خصوص کمک‌های مالی این کشور به خانواده‌های فلسطینی که بستگان یا خانه‌هایشان را در نتیجۀ خشونت‌های ارتش اسرائیل از دست داده‌اند، گفت : بهتر است حکومت اسلامی ایران به جای استفاده از مسیرهای انحرافی و غیررسمی کمک های مالی خود را به فلسطینیان به "بنیاد شهدا و زندانیان" تشکیلات خودگردان فلسطین بفرستد.

مقامات جمهوری اسلامی ایران در روزهای اخیر گفتند به خانواده‌های هر فلسطینی که توسط ارتش اسرائیل کشته شده باشد مبلغ ۷ هزار دلار کمک مالی می پردازند. حکومت تهران همچنین گفته است که هر خانوادۀ فلسطینی نیز که خانه اش توسط ارتش اسرائیل نابود شده باشد ۳۰ هزار دلار کمک مالی از سوی تهران دریافت می کند. 


جمهوری اسلامی ایران از این مبالغ به عنوان پشتیبانی مالی از "انتفاضۀ فلسطینی" یاد کرده است که در ماه های گذشته به کشته شدن ۱۸۰ فلسطینی و حدود ۳۰ اسرائیلی منجر شده است. تشکیلات خودگردان فلسطین از خشونت های جاری میان اسرائیل و فلسطین‌‌ها به عنوان "انتفاضه" یاد نمی‌کند.

سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین اظهارات مقامات ایران را غیرقابل قبول و نقض حاکمیت قانونی تشکیلات خودگردان فلسطین و حقوق بین‌الملل و همچنین دخالت در امور داخلی فلسطینی‌ها و کشورهای عرب منطقه دانسته است.
در پی اظهارات اخیر مقامات تهران مبنی بر پشتیبانی مالی از خانواده‌های فلسطینی، دولت اسرائیل، جمهوری اسلامی ایران را متهم به حمایت از تروریسم از جمله حمایت از گروه‌های فلسطینی کرد.

رادیو فرانسه