به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، دی ۲۹، ۱۳۹۸

وزارت خارجه آمریکا:

تحریم حسن شاهوارپور،  فرمانده سپاه خوزستان
واحدهای تحت امر شاهوارپور در سپاه در جریان اعتراضات ۱۴۸ نفر را 
در ماهشهر کشته‌اند.
وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای به افزودن نام فرمانده قرارگاه ولی‌عصر سپاه پاسداران در استان خوزستان به فهرست تحریم‌های ایالات متحده پرداخته و گفته است، حسن شاهوارپور به دلیل نقض عمده حقوق بشر در برخورد با اعتراضات ماه نوامبر در ماهشهر تحت تحریم قرار گرفت.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این بیانیه که روز شنبه ۲۸ دی منتشر کرد گفت، طبق گزارش های متعدد رسانه‌ای و اطلاعاتی که مردم ایران از طریق کانال موسوم به «خط عدالت» به این وزارتخانه ارسال کرده‌اند، واحدهای تحت امر شاهوارپور در سپاه در جریان اعتراضات ۱۴۸ نفر را کشته‌اند.

مورگان اورتگاس در ادامه این بیانیه خاطرنشان کرد که با اقدام آمریکا برای افزودن نام این فرمانده سپاه پاسداران به فهرست تحریم‌ها و طبق قانون «عملیات خارجی و برنامه‌های مرتبط ۲۰۲۰ وزارت خارجه»، او و اعضای درجه اول خانواده‌ او از دریافت روادید ورود به ایالات متحده نیز محروم خواهند شد.

خانم اورتگاس همچنین تاکید کرد که ایالات متحده با اقدام علیه این فرمانده ارشد سپاه پاسداران، تعهد خود را به مردم ایران در حمایت از خواسته‌های آنها برای پاسخگو کردن مقام‌های جمهوری اسلامی، که در ماه نوامبر مرتکب نقض جدی حقوق بشر علیه معترضان ایرانی شده‌اند، نشان می‌دهد.

صدای آمریکا