به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، بهمن ۰۵، ۱۳۹۸

آزادی منوچهر بختیاری پدر جان‌باخته پویا بختیاری

منوچهر بختیاری و برادرش آصف بختیاری، پدر و عموی جان‌باخته پویا بختیاری پس از یک ماه بازداشت از زندان آزاد شده‌اند. ناهید شیرپیشه و مونا و مهرداد بختیاری، مادر و خواهر و عموی دیگر پویا که همراه با آنان بازداشت شده بودند، پیشتر سه‌شنبه ۱۷ دی آزاد شده بودند. 
هنوز مشخص نیست که پدر و عموی پویا بختیاری این مدت در چه بازداشت‌گاهی در حبس بوده‌اند و دقیقا به چه اتهاماتی بازداشت شده بودند و اصولا اتهامی به آن‌ها تفهیم شده است یا نه.

خبرگزاری امنیتی مهر زمان بازداشت یا خانواده، به نقل از آن‌چه منبع آگاه خوانده بود آن‌ها را «عناصر فعال در پروژه استمرار اغتشاشات و کشته سازی» خوانده بود که در روند «پروژه ضدانقلابی ورشکستگان فراری» قرار گرفته و فعالانه بر «اقدامات ساختارشکنانه» خود اصرار ورزیده‌اند.

در زمان بازداشت علاوه بر منوچهر بختیاری و ناهید شیرپیشه، پدر و مادر پویا و همچنین مونا خواهر پویا، چند تن دیگر از بستگان این خانواده از جمله پدربزرگ مادری و مادربزرگ پدری پویا و عموهای پویا به نام‌های آصف و مهرداد بختیاری بازداشت شدند و ساعاتی بعد جلیل (آرین) شیرپیشه، دایی پویا را هم در منزل خودش بازداشت کردند. در روزهای بعد دایی، مادربزرگ و پدربزرگ پویا آزاد شدند اما سایر اعضای خانواده در بازداشت مانده بودند.

پیش از آن پدر پویا بختیاری در گفتگوی اختصاصی با ایران وایر گفته بود از سوی ستاد خبری اداره‌کل اطلاعات کرج و دادستانی کرج احضار شده و در بازجویی چهارساعته اداره‌کل اطلاعات از او خواسته‌اند اعلان برگزاری مراسم چهلم فرزندش پویا را پس بگیرد. او گفته است چنین کاری نمی‌کند و چون نظام را دشمن خود می‌داند و به رساندن فریاد پسرش به دنیا ادامه می‌دهد.

پویا بختیاری یکی از جان‌باختگان اعتراض‌های آبان ۱۳۹۸ است که خانواده وی پس از جان‌باختن فرزندشان، با انتقاد از مقام‌های جمهوری اسلامی، خواستار مشخص شدن عاملان قتل عزیزشان شده بودند. خانواده بختیاری فراخوانی هم برای شرکت مردم در مراسم چهلم فرزندشان داده و از آن‌ها خواسته بودند پنجم دی در این مراسم شرکت کنند.

برگرفته از: ایران وایر