به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، بهمن ۱۰، ۱۳۹۸

محمدرضا شجریان به خانه برگشت

محمدرضا شجریان که از شامگاه ششم بهمن برای انجام یک جراحی کمک‌درمانی به بیمارستان منتقل شده بود، صبح امروز، پنجشنبه ۱۰ بهمن‌، از بیمارستان مرخص شد و به خانه برگشت.

حسن عباسی، پزشک هماهنگ‌کننده تیم پزشکی آقای شجریان، با اعلام این خبر به ایسنا گفت که این چهره مشهور موسیقی ایرانی فعلاً «در وضعیت جسمانی خوبی قرار دارد».

پیشتر اعلام شده بود که بستری شدن محمدرضا شجریان در بیمارستان جم تهران «صرفاً برای تعبیه راه عروقی جهت دارورسانی راحت‌تر و مؤثرتر بوده است».

آقای شجریان در نوروز سال ۱۳۹۵ با انتشار ویدئویی اعلام کرد که ۱۵ سال است به بیماری سرطان مبتلاست و به مردم گفت پس از درمان، «راه می‌افتم می‌آیم به سراغ شما هم‌میهنان عزیزم و کارهای هنری‌ام را دنبال خواهم کرد.»

با این حال، از آن سال آقای شجریان خانه‌نشین شده و به‌ندرت نیز تصویری از او منتشر شده و به‌گفته برخی نزدیکانش، در خانه نیز تمام‌وقت در وضعیت «مراقبت‌های ویژه» به سر می‌برد.

پزشک هماهنگ‌کننده تیم پزشکی محمدرضا شجریان همچنین قبلاً گفته بود که حال عمومی آقای شجریان «تغییر چندانی نداشته» ضمن آن‌که مشکلات جسمی او مربوط به عوارض سخت درمان سرطان است.

خانواده محمدرضا شجریان به ارائه اطلاعات بیشتر در این زمینه تمایلی ندارند و خواهان رعایت و احترام به ‏حریم خصوصی خانواده خود هستند.

محمدرضا شجریان هم‌اکنون ۷۹ ساله است و جمهوری اسلامی به دلیل حمایت او اعتراضات انتخاباتی سال ۱۳۸۸، موسوم به جنبش سبز، پخش صدا و تصویر و آثار او را از صداوسیما ممنوع کرده است.

رادیو فردا