به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، بهمن ۰۹، ۱۳۹۸

پنتاگون: ۵۰ سرباز آمریکایی پس از حمله ایران دچار آسیب‌های مغزی شده‌اند

یکی از تصاویر منتشرشده توسط رسانه‌های داخلی ایران از جریان حمله موشکی به پایگاه عین‌الاسد
یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا به خبرگزاری اسوشیتدپرس گفته شمار سربازانی که در جریان حمله موشکی جمهوری اسلامی به پایگاه عین‌الاسد دچار آسیب‌های مغزی شده‌اند ۵۰ نفر است.
این سومین بار است که پنتاگون شمار تازه‌ای از آسیب‌دیدگان در جریان حملات ۱۸ دی ماه اعلام می‌کند.

سرهنگ تامس کمپبل، هشتم بهمن ماه، به اسوشیتدپرس گفته «آسیب‌های تروماتیک مغزی» در ۱۶ پرسنل دیگر در روز سه‌شنبه دیده شده و شمار آسیب‌دیدگان به ۵۰ تن رسیده‌است.

وزارت دفاع آمریکا روز چهارم بهمن ماه گفته بود شمار کسانی که در حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد در عراق دچار آسیب‌های تروماتیک مغزی شده‌اند ۳۴ نفر است.

سرهنگ کمپبل افزوده است که از کل آسیب‌دیدگان ۳۱ تن درمان شده و به خدمت بازگشته‌اند.

آسیب‌های تروماتیک مغزی ناشی از اختلالاتی‌ست که نیروهای مکانیکی خارجی آن‌ها را ایجاد می‌کنند. بنا بر تعریف‌های عمومی در علم پزشکی تکان‌ها یا ضربه‌های شدید معمولا از عوامل ایجاد‌کننده آسیب‌های تروماتیک هستند. در جدی‌ترین موارد ممکن است به پارگی بافت، خونریزی و دیگر آسیب‌ها بیانجامد که عوارض دراز‌مدت دارند. در موارد خفیف اما ممکن است باعث اختلال موقت در سلول‌های مغز شوند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، نخست گفته بود به پرسنل آمریکایی در حملات موشکی آسیبی نرسیده است: «همه چیز خوب است! موشک‌ها از سوی ایران به دو پایگاه نظامی در عراق شلیک شد. ارزیابی تلفات و خسارات در جریان است. تا الان همه چیز خوب است».

آقای ترامپ سپس در دوم بهمن ماه در پاسخ به پرسش‌ها در مورد جراحات ۱۱ سرباز آمریکایی تحت مداوا گفته بود «در حد سردرد است و جدی نیست».

رادیو فردا