به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، دی ۳۰، ۱۳۹۸

آیت‌الله سیستانی از ادامه تظاهرات در عراق حمایت کرد

بستن راه‌هاى اصلی همزمان با ادامه درگیری میان تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی در بغداد
آیت‌الله سید علی سیستانی دوشنبه 20 ژانویه در دیدار با هیئتی از معترضان عراقی بر ادامه تظاهرات‌ در این کشور تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری ایسنا، به نقل از دفتر آیت‌الله سید علی سیستانی، هیئتی از تظاهرکنندگان عراقی برای دیدار با سیستانی آمدند، آیت‌الله سیستانی به تظاهرکنندگان عراقی گفت: «به منظور فشار بر فاسدان و سرکشان به تظاهرات خود ادامه دهید».

آیت‌الله سیستانی در حمایت از تداوم تظاهرات همزمان با پایان ضرب الاجل تعیین شده از سوی بخش هماهنگی‌ها در بغداد و استان‌ها برای تشکیل دولت، بر تداوم تظاهرات مسالمت‌آمیز در صورت عدم پاسخگویی طبقه سیاسی به خواسته‌های تظاهرکنندگان تاکید کرد.

سیستانی گفته است، شهروندان هرگز قبل از این به این شکل برای درخواست اصلاحات دست به تظاهرات نزده بودند و چون هیچ راهی برای رهایی از فساد نیافتند این گونه عمل کردند.

این در حالی است که آیت‌الله سیستانی هیچ مقام سیاسی و رهبر حزب یا نماینده‌ای را برای عیادت به حضور نطلیبده و از دولت در زمان انتقال به بیمارستان هیچ کمکی را درخواست نکرد. دفتر آیت‌الله علی سیستانی، مرجع شیعيان عراق، روز پنج‌شنبه 16 ژانویه با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد، استخوان ران آقای سیستانی در اثر پیچ‌خوردگی پای چپ، دچار شکستگی شد و برای انجام عمل جراحی به بیمارستان منتقل شد.

براساس این اطلاعیه، آیت‌الله سیستانی توسط یک تیم از پزشکان عراقی تحت عمل جراحی قرار گرفت.

العربیه 

بستن راه‌هاى اصلی همزمان با ادامه درگیری میان تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی در بغداد
درگیری‌ها و تعقیب و گریز میان تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی عراقی شامگاه یکشنبه 19 ژانویه 2020 در بغداد همچنان ادامه داشته و همزمان با آن راه‌های اصلی منتهی به پایتخت بسته شد.

به گزارش خبرنگار «العربیه/ الحدث» همزمان با استقرار گسترده نیروهای امنیتی عراقی در ورودی‌های بغداد راه‌های اصلی منتهی به پایتخت عراق بسته شد.

خبرنگار العربیه افزود، در این درگیری‌ها به سوی تظاهرکنندگان عراقی در نزدیکی پل محمد القاسم تیر جنگی شلیک شده است.

در جنوب عراق نیز معترضان تعدادی از راه‌های اصلی در «شهر الناصریه» مرکز استان ذیقار را بستند.

فشار بر دولت و پارلمان
تظاهرکنندگان عراقی همچنین در بغداد و شهرهای جنوب این کشور اقدام به بستن راه‌ها و پل‌ها و آتش زدن لاستیک‌های خودرو کردند.

معترضان عراقی تلاش دارند تا از این طریق بر دولت و پارلمان این کشور فشار آورده تا اصلاحات سیاسی انجام دهند که از جمله آن تعیین نخست وزیر، برگزاری انتخابات زود هنگام و تغییر طبقه سیاسی حاکم که بر ثروت‌ها، امور و سرنوشت این کشور مسلط شده است.

العربیه