به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، بهمن ۰۸، ۱۳۹۸

روزنامه دی‌تسایت آلمان:

 آغاز پایان رژیم ناگهان نزدیک به نظر می‌رسد
پس از آنکه چندی پیش روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز علاقمند شد که بداند ایرانیان درباره شرایط کشورشان چه فکر می‌کنند، حالا روزنامه دی‌تسایت در آلمان نیز یک نظرخواهی کوتاه به راه انداخته و از ایرانیان ساکن آلمان خواسته به این رسانه‌ بگویند برای ایران چه می‌خواهند.

دی‌تسایت می‌نویسد: آغاز پایان رژیم ناگهان نزدیک به نظر می‌رسد. از ماه‌ها پیش مردم در ایران به خیابان می‌روند. نخست در نوامبر علیه گرانی قیمت بنزین اعتراض کردند. سپس همزمان با آغاز سال نو برای اینکه خشم و اندوه خود را درباره کشته شدن سلیمانی توسط آمریکا نشان بدهند. و کمی بعد پس از اینکه معلوم شد رژیم ایران مسئول سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین است.

این روزنامه ادامه می‌دهد:‌ هفته‌هاست که در تهران و دیگر شهرهای ایران اعتراض می‌شود. به همین دلیل از ایرانی‌تباران می‌خواهیم بدانیم در ایران چه اتفاقی باید بیفتد؟ تصاویر و گزارش‌هایی که از ایران به رسانه‌های آلمان می‌رسند چیزی درباره تناقضات بیان نمی‌کنند: گاهی معترضان ایرانی به عنوان ناسیونالیست‌های وفادار به رژیم ظاهر می‌شوند و لحظه‌ای بعد مخالفان شجاع رژیم هستند که در تظاهرات جان خود را به خطر می‌اندازند.

بر اساس چنین رویدادهایی می‌خواهیم از ایرانیانی که در آلمان زندگی می‌کنند و رویدادها را از اینجا پیگیری می‌کنند بخواهیم که به ما توضیح بدهند. می‌خواهیم بدانیم آیا تصویری که خبرگزاری‌های آلمان از وقایع ایران ارائه می‌دهند کافیست؟ آیا با خانواده و دوستان خود در ایران تماس دارید؟ و بیش از همه:‌ چه اتفاقی باید بیفتد؟ برای ایران چه می‌خواهید؟ اصلاحات؟ یا سرنگونی رژیم؟

ایرانیان ساکن آلمان برای اظهار نظر می‌توانند به این لینک مراجعه کنند: برای ایران چه می‌خواهید؟ اصلاحات یا سرنگونی رژیم؟

کیهان لندن