به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، بهمن ۰۶، ۱۳۹۸

بارزانی خواستار ادامه حضور نیروهای آمریکا در عراق شد

نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق، روز جمعه، از سازمان ملل متحد دعوت کرد تا برای آرامش اوضاع در این کشور همکاری کند.
بارزانی همچنین خواستار ادامه حضور نیروهای ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا در عراق شد.

بارزانی در دیدار روز جمعه خود با آنتونیو گوترس دبیرکل سازمان ملل متحد که در حاشیه مجمع اقتصادی داووس در سوئیس صورت گرفت، از ایفای نقش این نهاد بین المللی در عراق تشکر و قدردانی کرد.

به گزارش العربیه دفتر ریاست اقلیم کردستان عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، دبیرکل سازمان ملل و بارزانی در باره اوضاع عراق و منطقه و تلاش‌های دو جانبه برای ایجاد آرامش و رفع تنش در منطقه و نقش سازمان ملل در این زمینه بحث و گفت‌وگو کردند.

بارزانی در دیدار با گوترش بر ضرورت ادامه حضور نیروهای ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا جهت رویارویی با خطرات ظهور مجدد تروریسم از قبیل داعش در عراق تأکید کرد.

زمان برای خروج نیروهای آمریکا از عراق مناسب نیست
نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان پیشتر نیز گفته بود که زمان برای خروج نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا از عراق مناسب نیست.

رئیس اقلیم کردستان همچنین اظهار داشته که تصمیم پارلمان عراق بدون حضور کردها و سنی‌ها و با اقلیت تصویب شد لذا تصمیمی عجولانه و نادرست است زیرا تهدید داعش همچنان باقی است و عراق همچنان به حمایت آمریکا نیاز دارد.

او گفت ادامه حضور نیروهای آمریکایی در عراق به درخواست مقامات بغداد صورت گرفت.

العربیه